Zaklęcia i uroki
Strona 1 z 1 • Share
Zaklęcia i uroki
Wartości minimalne na kości:
(potrzebne podczas rzucania zaklęć)
Bardzo łatwe: 1 pkt.
Łatwe: 31 pkt.
Średnio zaawansowane: 51 pkt.
Zaawansowane: 66 pkt.
Trudne: 80 pkt.
Eksperckie: +100 pkt.
→ Accio- sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
Poziom trudności: Od bardzo łatwego do zaawansowanego
- zależy od odległości z jakiej przywołujemy przedmiot
→ Aquamenti - wytwarza niewielki strumień wody z różdżki.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Alarte Ascendare - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
Poziom trudności: Łatwe
→ Alohomora - otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp.
Poziom trudności: Łatwe
→ Aqua Eructo - wytwarza silny strumień wody z różdżki. Zaklęcie silniejsze od Aquamenti.
Poziom trudności: Łatwe
→ Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Aresto Momentum - spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.
Poziom trudności: Trudne
→ Ascendio - różdżka z ogromną siłą pociąga rzucającego w górę (możliwe, że w inne strony również).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Avis - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
Poziom trudności: Łatwe
→ Bąblogłowy - tworzy wokół głowy bańkę z powietrzem.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Baubillous - tworzy jasnożółty piorun, nie służy on do ataku.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Carpe Retractum - rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub odwrotnie.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Chłoszczyść - czyści oraz porządkuje.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zzaawansowango
- zależy od powierzchni jaką chcemy wyczyścić
→ Cistem Aperio – zaklęcie służące do otwierania skrzyń.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Czterech Stron Świata – wymowa: “Wskaż mi”. Różdżka obraca się w kierunku północy.
Poziom trudności: Łatwe
→ Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Depulso - odpycha przedmioty od siebie.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Dissendium - otwiera ukryte przejścia.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Erecto - zaklęcie prostujące, stawiające.
Poziom trudności: Łatwe
→ Finite - kończy działanie prostych zaklęć.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Flagrate - zaklęcie tworzące w powietrzu promień, który czarodziej może uformować w jakikolwiek kształt.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Flipendo - popycha lub przesuwa ciężkie obiekty (najczęściej głazy czy skrzynie).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Glacius - zamraża obiekty i ogniste magiczne stworzenia.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Herbivicus - powoduje szybki wzrost roślin.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Iesu – zaklęcie umożliwia czarodziejowi chodzenie po wodzie.
Poziom trudności: Trudne
→ Illegibilus – czar rzucany na tekst, sprawia, że jest on nieczytelny.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Lacarnum Inflamare - umożliwia wystrzelenie z różdżki małego ognia.
Poziom trudności: Łatwe
→ Libergite – unosi nawet kilka ksiąg na raz i pomaga w ich czytaniu, by czarodziej mógł mieć wolne ręce. Wystarczy pomyśleć o numerze strony albo o przerzuceniu stron, a zaklęcie zadziała. Książki będą lewitować i podążać za czarodziejem, póki ten nie odwoła ich zaklęciem Finite.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Lignumurum – zaklęcie sprawiające, że buty i dłonie czarodzieja stają się tak przyczepne, że może się on poruszać po ścianach o dowolnej fakturze oraz po suficie.
Poziom trudności: Trudne
→ Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Lucat Sequor – obrzucone tym zaklęciem magiczne stworzenie albo drugi czarodziej zostawiają za sobą połyskujące ślady na ziemi i podłodze oraz na każdej rzeczy, innym żywym stworzeniu czy organizmie które dotkną. Ślady urywają się jeśli ofiara wzbije się w powietrze lub teleportuje. Dodatkowo ślady widzi tylko rzucający zaklęcie – a te z każdą mijającą godziną coraz bardziej blakną, aż w końcu całkowicie znikają.
Poziom trudności: Trudne
→ Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Lumos Maxima - mocniejsza wersja zaklęcia Lumos.
Poziom trudności: Łatwe
→ Lumos Solem - działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Meteurok Recanto - zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. deszcz padający z dachu.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Muffliato - sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Nox - gasi zaklęcie Lumos, lecz jest za słabe by zgasić zaklęcie Lumos Maxima.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Nox Maxima - gasi całkowicie zaklęcie Lumos Solem i Lumos Maxima.
Poziom trudności: Łatwe
→ Oculus Reparo - naprawia okulary.
Poziom trudności: Łatwe
→ Pakuj - czar pakujący rzeczy do toreb i walizek.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zaawansowanego
- moc zaklęcia wpływa na staranność z jaką rzeczy zostają spakowane
→ Partis Temporus - tworzy tymczasową lukę w obiekcie np. w ogniu lub w wodzie (czarodzieje używają tego zaklęcia do rozdzielenia ogonów Psidwaka)
Poziom trudności: Od zaawansowanego do trudnego
- moc zaklęcia wpływa na wielkość powstałej luki i ewentualną liczbę osób, która może z niej skorzystać
→ Perriculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca).
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Prohibutio – zaklęcie przeciwdziałające procesowi rozkładu martwych organizmów.
Poziom trudności: Trudne
→ Quietus - osłabia siłę głosu.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Reparo - naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Rigidum – oczyszcza dowolną powierzchnię z napisów, obrazków, rysunków, itd.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Sesam Materio - usuwa blokady i zamknięcia. Działa podobnie do Wadiwashi i Alohomora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Silencio - w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – Quietus czy Muffliato – wycisza całkowicie.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Skurge - usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu, pozostawiany przez duchy).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Somniostium – pozwala wejść do świata snów drugiego czarodzieja. Rzucający zasypia i nie jest w stanie się sam obudzić, może wyjść ze świata snów tylko z jego właścicielem.
Poziom trudności: Trudne
→ Sonorus - zwiększa siłę głosu.
Poziom trudności: Łatwe
→ Specialis Revelio - odkrywa przed rzucającym specjalne właściwości przedmiotu.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Tabellarius – zmienia dowolne zwierze (zarówno normalne jak i magiczne) tak, by można się nim było posłużyć jak sową – by dostarczyło list do odpowiedniego adresata. Wyjątkami są: magiczne stworzenia inteligentne, stworzenia czarnomagiczne oraz stworzenia wysoce niebezpieczne.
Poziom trudności: Trudne
→ Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew.
Poziom trudności: Łatwe
→ Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory.
Poziom trudności: Łatwe
→ Wingardium Leviosa - unosi wskazany obiekt.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Czar Zwodzący - czar wprowadzający w błąd magiczne i mugolskie przedmioty. Np. rzucany na pióro, umożliwia oszukiwanie podczas pisania na pergaminach obłożonych Czarem Anty-szachrajskim a rzucony na fałszoskop sprawia, że ten nie działa tak jak powinien.
Poziom trudności: Trudne
NISZCZĄCE:
→ Bombarda - zaklęcie powodujące małą eksplozję obiektu wskazanego różdżką.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Bombarda Maxima - mocniejsza wersja zaklęcia Bombarda.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Confringo - tworzy silną eksplozje raniącą ludzi stojących w miejscu wybuchu lub niszczącą zapory i blokady.
Poziom trudności: Trudne
→ Defodio - zaklęcie, które odłupuje np. kawałki ścian, chodnika.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do zaawansowanego
- zależnie od wielkości kawałka
→ Deprimo - zaklęcie żłobiące, tworzy dziurę w różnych rzeczach, między innymi drewnie. Jest wystarczająco mocne, aby zrobić dziurę w podłodze.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Descendo - zaklęcie niszczące, które powoduje, że wysokie przedmioty zaczynają się przechylać.
Poziom trudności: Od zaawansowanego do trudnego
- zależnie od wielkości i wagi przedmiotu
→ Diffindo - rozcina takie materiały jak paski, pajęczyny, zarośla, sznury itp.
Poziom trudności: Łatwe
→ Incendio - wyczarowuje ogień, podpala obiekty.
Poziom trudności: Łatwe
→ Portaberto - zaklęcie otwierające zamki. Przed odkryciem zaklęcia otwierającego było to najbardziej popularne zaklęcie służące w tym celu. Zaklęcie z reguły wyrywało zamek z drzwi i czasami zostawiało dymiącą dziurę w miejscu, w którym powinien znaleźć się klucz.
Poziom trudności: Łatwe
→ Reducto - niszczy nawet duże obiekty, mieląc je na proch.
Poziom trudności: Trudne
→ Ventus - wywołuje bardzo silny powiew wiatru, który może zepchnąć obiekty z drogi rzucającego.
Poziom trudności: Zaawansowane
Zaklęcia transmutacyjne ze względu na swoją złożoność podzielone są na pięć stopni. Zaklęć można uczyć się tylko po kolei idąc od pierwszego zaklęcia z grupy pierwszego stopnia do ostatniego zaklęcia z grupy piątego stopnia. Nie można uczyć się zaklęć wyrywkowo.
UWAGA!
Każda postać może się nauczyć zaklęć tylko z trzech pierwszych stopni. Jeśli jednak gracz wyrazi chęć poszerzenia wiedzy i pokaże Administracji, że zasługuje, to zostaną mu udostępnione kolejne stopnie.
Zaklęcia 1 stopnia:
→ Naturtium – zmiana jednej rzeczy nieożywionej w coś nieożywionego.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zaawansowanego
- zależy od odległości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Naturtuus – zmiana żywej materii w coś nieożywionego i na odwrót.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zaawansowanego
- zależy od rozmiarów i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Naturvit – zmiana żywej materii w inną żywą materię.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Transformatus Unum – zmiana jednej cechy żywej lub nieożywionej materii.
Poziom trudności: Łatwe
Zaklęcia 2 stopnia:
→ Polytium – zmiana wielu takich samych rzeczy nieożywionych w taką samą ilość innych rzeczy nieożywionych (również podobnych do siebie).
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Polytuus - zmiana pewnej ilości sztuk tej samej żywej materii w taką samą ilość rzeczy nieożywionych (również tych samych) i na odwrót.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Polyvit - zmiana pewnej ilości sztuk tej samej żywej materii w taką samą ilość innej materii żywej (również tej samej).
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Transformatus Duo - zmiana naraz dwóch cech żywej lub nieożywionej materii.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
Zaklęcia 3 stopnia:
→ Gemitium – zmiana dwóch różnych przedmiotów nieożywionych w dwa inne i różne od siebie przedmioty nieożywione.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Gemituus - zmiana dwóch różnych materii ożywionych w dwa inne i różne od siebie przedmioty nieożywione.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Gemivit - zmiana dwóch różnych materii ożywionych w dwa inne i różne od siebie materie ożywione.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Transformatus Multis - zmiana naraz więcej niż dwóch cech żywej lub nieożywionej materii.
Poziom trudności: Zaawansowane
Zaklęcia 4 stopnia:
→ Multiplitum – zmiana rzeczy nieożywionej w inną rzecz nieożywioną tak, by wynik transmutacji pojawił się większej ilości.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Multiplituus - zmiana materii ożywionej w rzecz nieożywioną tak, by wynik transmutacji pojawił się większej ilości i na odwrót.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Multiplivit - zmiana materii ożywionej w inną materię ożywioną tak, by wynik transmutacji pojawił się większej ilości.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
Zaklęcia 5 stopnia:
→ Mergetium – scala ze sobą parzystą liczbę taki samych przedmiotów nieożywionych, tworząc wynik transmutacji dużo silniejszy, trwalszy, itp. od pierwowzorów.
Poziom trudności: Od łatwego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Mergevit - scala ze sobą parzystą liczbę taki samych materii ożywionych, tworząc wynik transmutacji dużo silniejszy, trwalszy, itp. od pierwowzorów.
Poziom trudności: Od łatwego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
Zaklęcia poza stopniami:
→ Engorgio - powiększa małe obiekty.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Gemino - powiela obiekty gdy zostaną dotknięte (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Homunuculus – transmutuje dowolnej wielkości przedmiot pozbawiony magicznych właściwości w idealnie wyglądającą kopię rzucającego. Nie rusza się ona, ani nie mówi, ale oddycha i mruga, więc można ją z łatwością wziąć za żywą osobę. Jednak wystarczy jakiekolwiek zaklęcie, a iluzja rozpada się i przedmiot wraca do poprzedniej formy.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Innaminitus Conjurus - sprawia, że małe przedmioty znikają.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Kameleona – Wymowa: „Kameleus”. Kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę. Zaklęcie nie trwa wiecznie i po jakimś czasie zaczyna się wytracać, a uniewidoczniony obiekt lub osoba zaczynają być widoczne.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od tego czy transmutant to przedmiot czy osoba
→ Recensere – wykrywa wszystkie przetrasmutowane przedmioty w promieniu do 10 metrów od rzucającego i przywraca je do poprzedniej formy. Nie działa na animagów.
Poziom trudności: Trudne
→ Reducio - redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Sezamie, otwórz się - zaklęcie używane do wyrywania drzwi z zawiasów i zamieniania ich w drewno opałowe.
Poziom trudności: Łatwe
→ Transmogrify - zaklęcie transmutujące, które zniekształca ciało danego celu (zwierzęcia), jak np. powodując wyrośnięcie skrzydeł.
Poziom trudności: Trudne
→ Verbidictum – służy do tłumaczenia napisanego tekstu oraz wymawianych słów bezpośrednio na ojczysty język rzucającego.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
1. NIE MOŻNA przetransmutować:
- przyrządzonego pożywienia,
- pieniędzy i kamieni szlachetnych,
- różdżek,
- horkruksów.
2. NIEMOŻLIWE jest transmutowanie obiektu nieożywionego w prawdziwy żywy organizm, gdyż nie da się dać życia i duszy nieżywym obiektom. Stworzyć można jedynie imitację ciała żywego, naśladującego żywy organizm.
→ Anapneo - udrożnia drogi oddechowe (ułatwia oddychanie).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Comarcosis – czar wprowadzający w stan podobny do narkozy. Usypia i znieczula. Pacjenta można wybudzić tylko zaklęciem Finite.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Episkey - niweluje uszkodzenia ciała takie jak złamany palec czy nos.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Grabatum – okrywa ciało magiczną powłoką, która bezboleśnie unieruchamia połamane kończyny. Źle rzucone może zrobić pacjentowi większą krzywdę.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Inolor – pozwala uśmierzyć ból.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Medimedetur - służy do wyleczenia czarodzieja ze skutków zażycia środków odurzających (dostępny tylko dla magomedyków i uzdrowicieli)
Poziom trudności: Trudne
→ Membrendi – trudne zaklęcie pozwalające na scalenie utraconej kończyny zresztą ciała, ale tylko w chwili posiadania jej.
Poziom trudności: Trudne
→ Rennervate - uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru drętwota.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Ridemalum – łagodzi objawy choroby lokomocyjnej.
Poziom trudności: Łatwe
→ Sanguibere – tamuje krwotok.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Vitae Donor – polega na przekazaniu niewielkiej ilości sił życiowych z jednego czarodzieja na drugiego. Dawcą może być zarówno rzucający jak i inny ochotnik. (max. 15 PŻ)
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vocamedetur – służy do wyleczenia czarodzieja ze skutków upojenia alkoholowego (dostępny tylko dla magomedyków i uzdrowicieli)
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Reparifrage - cofa skutki błędnej transmutacji.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vulnera Sanentur - zaklęcie leczące głębokie rany.
Poziom trudności: Trudne
→ Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.
Poziom trudności: Łatwe
→ Deprehnsio – rzucone na jedzenie i picie wykrywa w nim nawet śladowe ilości eliksirów i trucizn, sprawiając, że zaczyna dymić.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.
Poziom trudności: Trudne
→ Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała. Jeśli osoba dostanie kilkoma oszałamiaczami naraz, może stracić przytomność.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Patronusa - wymowa: „Ekspekto patronum”. Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako „kurier”, gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość (wymyślił to Albus Dumbledore).
Poziom trudności: Trudne
Zaklęcie niedostępne dla studentów w pakiecie startowym. Dla pozostałych dorosłych dostępne w formie mgły.
→ Fumos – wyczarowuje chmurę czarnego dymu, która skutecznie zasłania czarującego. Można ją jednak rozwiać podmuchem wiatru.
Poziom trudności: Łatwe
→ Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w najbliższym otoczeniu.
Poziom trudności: Łatwe
→ Incarcere - złożone i trudne zaklęcie, które tworzy naokoło rzucającego okrągłą barierę o promieniu ok. 10 metrów. Wszyscy czarodzieje, których uwięzi ze sobą w tym okręgu nie wyjdą zeń, póki rzucający żyje i jest przytomny, tylko on jest w stanie odwołać czar poprzez zaklęcie Finite. Bariera jest murem nie wpuszcza ani nie wypuszcza żadnych zaklęć, nawet Niewybaczalnych. Bardzo często zaklęcie to nazywane jest “Czarem Poświęcenia”, gdyż pozwala czarodziejowi zamknąć się w klatce z agresorem i dać innym czas na zebranie sił lub ucieczkę.
Poziom trudności: Trudne
→ Incarcere Parum – tworzy naokoło przeciwnika okrągłą barierę o promieniu ok. 5 metrów, która odporna jest na ataki fizyczne, ale przepuszcza i wpuszcza każde zaklęcie. Bariera utrzymuje się póki rzucający żyje i jest przytomny, ale znacznie słabnie, jeśli znajdzie się on dalej niż 50 metrów od tarczy, a po kolejnych 10 metrach bariera znika całkowicie.
Poziom trudności: Trudne
→ Liberacorpus - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Tarczy - wymowa: „Protego”. Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne.
Poziom trudności: Od bardzo łatwego do eksperckiego
- powodzenie zaklęcia zależne jest od tego przed czym postać się broni. Więcej o tym przeczytać można w mechanice.
→ Protego Maxima - tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni nie tylko rzucającego czar, ale także inne osoby (rzucający musi pomyśleć o tym, czego chce chronić).
Poziom trudności: Od bardzo łatwego do eksperckiego
- powodzenie zaklęcia zależne jest od tego przed czym postać się broni - więcej o tym przeczytać można w mechanice. Do potrzebnego wyniku należy dodać +5 w przypadku chronienia jednej dodatkowej osoby i +10 w przypadku chronienia większej liczby osób.
→ Protego Horribilis - prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne. Tworzy bariery naokoło nawet naprawdę ogromnych obiektów.
Poziom trudności: Trudne
→ Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Redactum Skullus - zmniejsza wielkość czaszki napuchniętej przez czar Engorgio Skullus.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Revelabit – ukazuje rzucającemu zasadzki i pułapki oraz neutralizuje je.
Poziom trudności: Od trudnego do eksperckiego
- zaklęcie rzucone na poziomie trudnym ujawni zastawione pułapki, jednak zneutralizuje jedynie te prostsze
→ Relashio - zaklęcie uwalniające lub powodujące odrzucenie kogoś od drugiej osoby.
Poziom trudności: Łatwe
→ Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
Poziom trudności: Łatwe
→ Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
Poziom trudności: Trudne
→ Subsidium – lekko uspokaja i obniża poziom czujności oraz nieufności u magicznego stworzenia. Nie działa na inteligentne stworzenia oraz na te, które już opanowała dzika furia albo strach.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vipera Evanesca - sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala na popiół węża wyczarowanego zaklęciem Serpensortia.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Anteoculatia - zaklęcie powoduje u trafionego rośnięcie poroża.
Poziom trudności: Łatwe
→ Arania Exumei - zadaje ból pająkom.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Colloshoo - przykleja buty ofiary do podłoża przy pomocy mocnego kleju.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Conjunctivitis - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
Poziom trudności: Trudne
→ Ebulbio - powoduje wystrzelenie z różdżki wypełnionych dymem baniek, które atakują przeciwnika.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Everte Statum - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Experliarmus - rozbraja przeciwnika odrzucając jego lub jego różdżkę.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Expulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Flagnisum – różdżka wypuszcza ze swojego końca ognisty (ok. 5 metrowy) bicz.
Poziom trudności: Trudne
→ Immobilus - na krótki okres zatrzymuje (zamraża) cel.
Poziom trudności: Trudne
→ Impedimento - na pewien czas spowalnia ofiarę / cel.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Incarcerous - powoduje pojawienie się pętli krępujących ofiarę.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Inosensibus - pozbawia ofiary po kolei wszystkich zmysłów i pozostawia ją ślepą, głuchą, niereagującą na dotyk na czas nie dłuższy niż 10 minut – jednak dla człowieka zupełnie odciętego od świata trwa to osobistą wieczność. Czar ten jest uznawany za jeden z bardziej okrutnych zaklęć pojedynkowych.
Poziom trudności: Trudne
→ Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia.
Poziom trudności: Łatwe
→ Lapidacta - zbiera z najbliższego terenu (ok. 10 metrów) kamienie, obłamki przedmiotów martwych, większe drobiny żwiru i tym podobne, i ciska je ze wszystkich stron w oponenta.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Lignora – zmiękcza ziemie znajdującą się pod ofiarą i sprawia, że ta wchłania ciało oponenta jak ruchome piaski lub bardzo grząskie bagno.
Poziom trudności: Trudne
→ Locomotor Mortis - stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie, itp.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Locomotor Wibbly – klątwa Galeretowatych Nóg, która uniemożliwia ruch poprzez zwiotczenie nóg.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Mimblewimble - powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Poziom trudności: Trudne
→ Orbis - pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Oppugno - zmusza wyczarowane zaklęciem Avis ptaki do ataku na inną osobę.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała - wymowa: „Petrificus Totalus”. Sprawia, że ciało danej osoby zostaje sparaliżowane, lecz ofiara wciąż widzi, słyszy itp.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Rictusempra - oszałamia przeciwnika, wywołuje u niego skurcze mięśni.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Repello Inimigotum - bardzo potężne zaklęcie ochronne użyte podczas wojny z czarnoksiężnikiem Lordem Voldemortem wiele razy na Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, aby uchronić zamek przed wrogami. Tworzy magiczną barierę, która chroni przed zaklęciami.
Poziom trudności: Trudne
→ Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Stupefy – silne zaklęcie ogłuszające, niewłaściwie rzucone może odebrać ofierze świadomość.
Poziom trudności: Trudne
→ Tarantallegra - służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Exterreri – silne zaklęcie, które wprowadza ofiarę w głęboki stan apatii albo pół-snu i zamyka w iluzji, w której musi się ona skonfrontować ze swoimi największymi koszmarami. Ofiara może opuścić senny świat dopiero jak zwalczy swoje strachy albo zda sobie sprawę z tego, że śni – jedyną drogą pomocy jest wejście do jej snów i zmuszenie do pobudki tą drogą, co wcale nie jest proste, bo koszmary są niezwykle realistyczne. Zdarzały się przypadki śmierci spowodowanej zbyt wielkim stresem – wtedy zawsze świadomość tracili również czarodzieje, którzy zdecydowali się pomóc.
Poziom trudności: Trudne
→ Zaklęcie tworzące Inferiusy – zaklęcie nekromanckie, które ożywia zwłoki i sprawia, że wypełniają polecenia rzucającego. Nikt jednak nie zna na niego inkantacji, ani nie umie go rzucać.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Lactangere – sprawia, że przeklęty czarodziej przypłaca każde rzucone zaklęcie utratą sił życiowych.
Poziom trudności: Trudne
→ Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele.
Poziom trudności: Trudne
→ Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Klątwa Antonina Dolohov'a - całkowicie niewerbalne. Silne zaklęcie, które powoduje u trafionego rozległe obrażenia wewnętrzne.
Poziom trudności: Trudne
→ Torverto Transmutative - inaczej: "tortura transmutacji". Zaklęcie uśmiercające, które poprzedza agonia ofiary.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Tumultuamo - dekoncentruje ofiarę sprawiając, że wewnątrz jej głowy wybucha głośna kakofonia złożona z irytujących wrzasków i dźwięków, która po dłuższej chwili zaczyna doprowadzać trafionego do szału.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Boggartio – transmutuje dany obiekt w imitację bogina, która następnie zmienia się w to, czego jej cel najbardziej się boi.
Poziom trudności: Zaawansowane
Wynalazca: Tallulah Rossreeve
→ Czar Anty-szachrajski - rzucany na karty i pergaminy, uniemożliwia pisarzowi oszukiwanie podczas pisania.
Poziom trudności: Średnio zaawansowany
→ Capacious Extremis - zaklęcie zmniejszająco-zwiększajace, które rozciąga wewnętrzne wymiary danego obiektu, nie zmieniając jego wymiarów zewnętrznych, a także sprawia, że jego zawartość staje się lżejsza.
Poziom trudności: Trudne
→ Epoximise - przykleja do siebie dwa obiekty tak mocno, jakby od zawsze były nierozerwalne.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Fideliusa - calkowicie niewerbalne. Bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna (nie da się jej wydobyć za pomocą Imperiusa bądź Veritaserum).
Poziom trudności: Trudne
→ Harmonia Nectere Passus - umożliwia działanie Szafki Zniknięć.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Lami Domum - zaawansowane zaklęcie ochronne, które rzucone na dom nie zezwala na wejście do niego osobom nie zaproszonym przez właściciela. Działa nawet w chwili jego nieobecności.
Poziom trudności: Trudne
→ Lapidem Vivificet - formuje z uzbieranych kamieni golema (jego wielkość zależy od rozmiarów głazów, z których został zrobiony), który przejmuje rolę strażnika miejsc lub przedmiotów. Nawet po śmierci rzucającego golem dalej pełni swoją rolę – odwołać go może tylko osoba, która zna jego imię (golema).
Poziom trudności: Eksperckie
→ Legilimens - umożliwia legilimencję, czyli wydobywanie wspomnień od ofiary.
Poziom trudności: Trudne
→ Linia Wieku - zaklęcie niewerbalne. Tworzy wokół konkretnego obiektu cienką, złotawą linię, która jest nieprzekraczalna dla osób poniżej wieku ustalanego przez rzucającego. Dobrze rzuconego zaklęcia nie da się oszukać ani eliskirem wielosokowym ani zaklęciami oraz eliksirami postarzającymi.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Magicus Extremos - powoduje wzmocnienie uroków (ale nie czarów). Działa to przez kilkanaście sekund.
Poziom trudności: Trudne
→ Maledicrio – na krótki czas (nie dłużej niż pół godziny) chroni czarodzieja przed skutkami działania przedmiotu okrytego czarnomagiczną klątwą.
Poziom trudności: Trudne
→ Maledictio Aliena – potężna klątwa, sprawiająca, że obrzucona nią ofiara będzie traktowana jako obcy przez wszystkich, których zna.
Poziom trudności: Trudne
→ Klątwa Molly Weasley - całkowicie niewerbalne. Podwójne, potężne zaklęcie, które najpierw zzamraża ciało trafionej ofiary, sprawiajac, ze przybiera ona jasnoniebieski albo szary kolor, a potem rzucone drugi raz wysadza je w drobne kawałeczki.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Metelojinx - modyfikuje pogodę i tworzy niewielką, lokalna burzę.
Poziom trudności: Trudne
→ Morsmordre - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż. Symbol ten był dawniej znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców, dlatego cieszy się złą sławą.
Poziom trudności: Łatwe
→ Namiar - zaklęcie, którym wykrywa się użycie czarów przez niepełnoletnich czarodziejów. Jego działanie kończy się automatycznie z chwilą ukończenia siedemnastu lat.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Zaklęcie Nienanoszalności - zaklęcie całkowicie niewerbalne. Powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę.
Poziom trudności: Trudne
→ Zaklęcie Zapomnienia - wymowa: „Obliviate”. Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Poziom trudności: Trudne
→ Ognista Burza - całkowicie niewerbalny. Potężny czar tworzący płomienną obręcz naokoło rzucającego.
Poziom trudności: Trudne
→ Patentowane Zaklęcia Wywołujące Sny na Jawie - wynalazek Freda i George Weasleyów, do dziś sprzedawany w ich sklepie na ulicy Pokątnej. Jest to stosunkowo proste zaklęcie, które, jak sama nazwa mówi, wywołuje sny na jawie. Jego działanie utrzymuje się przez trzydzieści minut.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Peskipiksi Pesternomi - według sławnego niegdyś Gilderoya Lockharta ma poskramiać chochliki kornalijskie lub inne magiczne zwierzęta.
Poziom trudności: Łatwe
→ Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik. Tworzenie niezgłoszonych świstoklików jest nielegalne.
Poziom trudności: Trudne
→ Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Zaklęcie Proteusza - wymowa: „Proteusz”. Powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych.
Poziom trudności: Trudne
→ Przysięga Wieczysta - zaklęcie, które w magiczny sposób wiąże dwie osoby zobowiązując je do dotrzymania słowa innemu człowiekowi. W przeciwnym razie, gdy zostanie ona złamana, osoba, która przysięgała, umiera. Jest niewerbalne, jednak trzeba powiedzieć, np. co ktoś ma zrobić, a druga osoba musi przysiąc. Do wykonania zaklęcia potrzebna jest osoba, która będzie Gwarantem i rzuci zaklęcie.
Poziom trudności: Trudne
→ Remotio Signaculum – bardzo trudne, złożone zaklęcie, które pozwala zdjąć klątwę z przedmiotu. Składa się z dwóch etapów:
- Remotio – inkantacja ta pozwala na określenie rodzaju klątwy oraz zapieczętowania jej.
- Signaculum – usuwa klątwę i pozbawia tym samym przedmiot wszystkich magicznych właściwości.
Poziom trudności: Od trudnego do eksperckiego
(przed użyciem należy spytać Admina czy zaklęcie podziała na wybrany przez gracza przedmiot)
→ Signaentia – pozwala obłożyć jakiś przedmiot (np. pamiętnik albo drzwi do jakiegoś pomieszczenia) zapieczętowanym zaklęciem, które uaktywnia się, kiedy pieczęć próbuje zdjąć osoba, która jej nie rzuciła.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
Poziom trudności: Trudne
→ Taboo - silny czar, którym okrywa się jakieś słowo tak by każde jego użycie przez osoby na danym terenie dawało rzucającemu sygnał i lokalizacje tego, gdzie do tego doszło.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Calvario - sprawia, że trafionemu czarodziejowi wypadają wszystkie włosy.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Densaugeo - sprawia, że przednie zęby ofiary rosną z ogromną szybkością i stają się nienaturalnie duże.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Engorgio Skullus - powoduje, że czaszka trafionej osoby puchnie nieproporcjonalnie do reszty jej ciała.
Poziom trudności: Trudne
→ Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Poziom trudności: Trudne
→ Mucus ad Nauseam - klątwa powodująca u trafionego ogromną gorączkę i katar.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Slugulus Eructo - powoduje wymiotowanie ślimakami i szlamem.
Poziom trudności: Trudne
→ Steleus - doprowadza trafioną ofiarę do ciągłego kichania przez stosunkowo krótki czasu.
Poziom trudności: Łatwe
→ Upiorogacek - straszy i wywołuje lęk.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vomitare Viridis - zaklęcie powodujące u przeciwnika wymioty.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Avada Kedavra - najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia.
Poziom trudności: Trudne
→ Cruciatus - wymowa: „Crucio”. Jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umiera – zaklęcie trwa tak długo, aż czarodziej rzucający je zdejmie klątwę.
Poziom trudności: Trudne
→ Imperius - zaklęcie służące do przejmowania kontroli nad innym stworzeniem. Ofiara klątwy przestaje samodzielnie myśleć, pozostając posłuszna rozkazom czarodzieja, który rzucał klątwę.
Poziom trudności: Trudne
______________________________
Źródła:
- wikipedia.org
- pl.harrypotter.wikia.com
- harrypotter.wikia.com
- radosna improwizacja
(potrzebne podczas rzucania zaklęć)
Bardzo łatwe: 1 pkt.
Łatwe: 31 pkt.
Średnio zaawansowane: 51 pkt.
Zaawansowane: 66 pkt.
Trudne: 80 pkt.
Eksperckie: +100 pkt.
# UŻYTKOWE:
→ Accio- sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
Poziom trudności: Od bardzo łatwego do zaawansowanego
- zależy od odległości z jakiej przywołujemy przedmiot
→ Aquamenti - wytwarza niewielki strumień wody z różdżki.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Alarte Ascendare - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
Poziom trudności: Łatwe
→ Alohomora - otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp.
Poziom trudności: Łatwe
→ Aqua Eructo - wytwarza silny strumień wody z różdżki. Zaklęcie silniejsze od Aquamenti.
Poziom trudności: Łatwe
→ Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Aresto Momentum - spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.
Poziom trudności: Trudne
→ Ascendio - różdżka z ogromną siłą pociąga rzucającego w górę (możliwe, że w inne strony również).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Avis - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
Poziom trudności: Łatwe
→ Bąblogłowy - tworzy wokół głowy bańkę z powietrzem.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Baubillous - tworzy jasnożółty piorun, nie służy on do ataku.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Carpe Retractum - rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub odwrotnie.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Chłoszczyść - czyści oraz porządkuje.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zzaawansowango
- zależy od powierzchni jaką chcemy wyczyścić
→ Cistem Aperio – zaklęcie służące do otwierania skrzyń.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Czterech Stron Świata – wymowa: “Wskaż mi”. Różdżka obraca się w kierunku północy.
Poziom trudności: Łatwe
→ Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Depulso - odpycha przedmioty od siebie.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Dissendium - otwiera ukryte przejścia.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Erecto - zaklęcie prostujące, stawiające.
Poziom trudności: Łatwe
→ Finite - kończy działanie prostych zaklęć.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Flagrate - zaklęcie tworzące w powietrzu promień, który czarodziej może uformować w jakikolwiek kształt.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Flipendo - popycha lub przesuwa ciężkie obiekty (najczęściej głazy czy skrzynie).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Glacius - zamraża obiekty i ogniste magiczne stworzenia.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Herbivicus - powoduje szybki wzrost roślin.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Iesu – zaklęcie umożliwia czarodziejowi chodzenie po wodzie.
Poziom trudności: Trudne
→ Illegibilus – czar rzucany na tekst, sprawia, że jest on nieczytelny.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Lacarnum Inflamare - umożliwia wystrzelenie z różdżki małego ognia.
Poziom trudności: Łatwe
→ Libergite – unosi nawet kilka ksiąg na raz i pomaga w ich czytaniu, by czarodziej mógł mieć wolne ręce. Wystarczy pomyśleć o numerze strony albo o przerzuceniu stron, a zaklęcie zadziała. Książki będą lewitować i podążać za czarodziejem, póki ten nie odwoła ich zaklęciem Finite.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Lignumurum – zaklęcie sprawiające, że buty i dłonie czarodzieja stają się tak przyczepne, że może się on poruszać po ścianach o dowolnej fakturze oraz po suficie.
Poziom trudności: Trudne
→ Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Lucat Sequor – obrzucone tym zaklęciem magiczne stworzenie albo drugi czarodziej zostawiają za sobą połyskujące ślady na ziemi i podłodze oraz na każdej rzeczy, innym żywym stworzeniu czy organizmie które dotkną. Ślady urywają się jeśli ofiara wzbije się w powietrze lub teleportuje. Dodatkowo ślady widzi tylko rzucający zaklęcie – a te z każdą mijającą godziną coraz bardziej blakną, aż w końcu całkowicie znikają.
Poziom trudności: Trudne
→ Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Lumos Maxima - mocniejsza wersja zaklęcia Lumos.
Poziom trudności: Łatwe
→ Lumos Solem - działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Meteurok Recanto - zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. deszcz padający z dachu.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Muffliato - sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Nox - gasi zaklęcie Lumos, lecz jest za słabe by zgasić zaklęcie Lumos Maxima.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Nox Maxima - gasi całkowicie zaklęcie Lumos Solem i Lumos Maxima.
Poziom trudności: Łatwe
→ Oculus Reparo - naprawia okulary.
Poziom trudności: Łatwe
→ Pakuj - czar pakujący rzeczy do toreb i walizek.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zaawansowanego
- moc zaklęcia wpływa na staranność z jaką rzeczy zostają spakowane
→ Partis Temporus - tworzy tymczasową lukę w obiekcie np. w ogniu lub w wodzie (czarodzieje używają tego zaklęcia do rozdzielenia ogonów Psidwaka)
Poziom trudności: Od zaawansowanego do trudnego
- moc zaklęcia wpływa na wielkość powstałej luki i ewentualną liczbę osób, która może z niej skorzystać
→ Perriculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca).
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Prohibutio – zaklęcie przeciwdziałające procesowi rozkładu martwych organizmów.
Poziom trudności: Trudne
→ Quietus - osłabia siłę głosu.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Reparo - naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Rigidum – oczyszcza dowolną powierzchnię z napisów, obrazków, rysunków, itd.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Sesam Materio - usuwa blokady i zamknięcia. Działa podobnie do Wadiwashi i Alohomora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Silencio - w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – Quietus czy Muffliato – wycisza całkowicie.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Skurge - usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu, pozostawiany przez duchy).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Somniostium – pozwala wejść do świata snów drugiego czarodzieja. Rzucający zasypia i nie jest w stanie się sam obudzić, może wyjść ze świata snów tylko z jego właścicielem.
Poziom trudności: Trudne
→ Sonorus - zwiększa siłę głosu.
Poziom trudności: Łatwe
→ Specialis Revelio - odkrywa przed rzucającym specjalne właściwości przedmiotu.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Tabellarius – zmienia dowolne zwierze (zarówno normalne jak i magiczne) tak, by można się nim było posłużyć jak sową – by dostarczyło list do odpowiedniego adresata. Wyjątkami są: magiczne stworzenia inteligentne, stworzenia czarnomagiczne oraz stworzenia wysoce niebezpieczne.
Poziom trudności: Trudne
→ Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew.
Poziom trudności: Łatwe
→ Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory.
Poziom trudności: Łatwe
→ Wingardium Leviosa - unosi wskazany obiekt.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
→ Czar Zwodzący - czar wprowadzający w błąd magiczne i mugolskie przedmioty. Np. rzucany na pióro, umożliwia oszukiwanie podczas pisania na pergaminach obłożonych Czarem Anty-szachrajskim a rzucony na fałszoskop sprawia, że ten nie działa tak jak powinien.
Poziom trudności: Trudne
NISZCZĄCE:
→ Bombarda - zaklęcie powodujące małą eksplozję obiektu wskazanego różdżką.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Bombarda Maxima - mocniejsza wersja zaklęcia Bombarda.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Confringo - tworzy silną eksplozje raniącą ludzi stojących w miejscu wybuchu lub niszczącą zapory i blokady.
Poziom trudności: Trudne
→ Defodio - zaklęcie, które odłupuje np. kawałki ścian, chodnika.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do zaawansowanego
- zależnie od wielkości kawałka
→ Deprimo - zaklęcie żłobiące, tworzy dziurę w różnych rzeczach, między innymi drewnie. Jest wystarczająco mocne, aby zrobić dziurę w podłodze.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Descendo - zaklęcie niszczące, które powoduje, że wysokie przedmioty zaczynają się przechylać.
Poziom trudności: Od zaawansowanego do trudnego
- zależnie od wielkości i wagi przedmiotu
→ Diffindo - rozcina takie materiały jak paski, pajęczyny, zarośla, sznury itp.
Poziom trudności: Łatwe
→ Incendio - wyczarowuje ogień, podpala obiekty.
Poziom trudności: Łatwe
→ Portaberto - zaklęcie otwierające zamki. Przed odkryciem zaklęcia otwierającego było to najbardziej popularne zaklęcie służące w tym celu. Zaklęcie z reguły wyrywało zamek z drzwi i czasami zostawiało dymiącą dziurę w miejscu, w którym powinien znaleźć się klucz.
Poziom trudności: Łatwe
→ Reducto - niszczy nawet duże obiekty, mieląc je na proch.
Poziom trudności: Trudne
→ Ventus - wywołuje bardzo silny powiew wiatru, który może zepchnąć obiekty z drogi rzucającego.
Poziom trudności: Zaawansowane
# TRANSMUTACYJNE:
Zaklęcia transmutacyjne ze względu na swoją złożoność podzielone są na pięć stopni. Zaklęć można uczyć się tylko po kolei idąc od pierwszego zaklęcia z grupy pierwszego stopnia do ostatniego zaklęcia z grupy piątego stopnia. Nie można uczyć się zaklęć wyrywkowo.
UWAGA!
Każda postać może się nauczyć zaklęć tylko z trzech pierwszych stopni. Jeśli jednak gracz wyrazi chęć poszerzenia wiedzy i pokaże Administracji, że zasługuje, to zostaną mu udostępnione kolejne stopnie.
Zaklęcia 1 stopnia:
→ Naturtium – zmiana jednej rzeczy nieożywionej w coś nieożywionego.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zaawansowanego
- zależy od odległości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Naturtuus – zmiana żywej materii w coś nieożywionego i na odwrót.
Poziom trudności: Od łatwego do średnio zaawansowanego
- zależy od rozmiarów i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Naturvit – zmiana żywej materii w inną żywą materię.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Transformatus Unum – zmiana jednej cechy żywej lub nieożywionej materii.
Poziom trudności: Łatwe
Zaklęcia 2 stopnia:
→ Polytium – zmiana wielu takich samych rzeczy nieożywionych w taką samą ilość innych rzeczy nieożywionych (również podobnych do siebie).
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Polytuus - zmiana pewnej ilości sztuk tej samej żywej materii w taką samą ilość rzeczy nieożywionych (również tych samych) i na odwrót.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Polyvit - zmiana pewnej ilości sztuk tej samej żywej materii w taką samą ilość innej materii żywej (również tej samej).
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Transformatus Duo - zmiana naraz dwóch cech żywej lub nieożywionej materii.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
Zaklęcia 3 stopnia:
→ Gemitium – zmiana dwóch różnych przedmiotów nieożywionych w dwa inne i różne od siebie przedmioty nieożywione.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Gemituus - zmiana dwóch różnych materii ożywionych w dwa inne i różne od siebie przedmioty nieożywione.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Gemivit - zmiana dwóch różnych materii ożywionych w dwa inne i różne od siebie materie ożywione.
Poziom trudności: Od łatwego do zaawansowanego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Transformatus Multis - zmiana naraz więcej niż dwóch cech żywej lub nieożywionej materii.
Poziom trudności: Zaawansowane
Zaklęcia 4 stopnia:
→ Multiplitum – zmiana rzeczy nieożywionej w inną rzecz nieożywioną tak, by wynik transmutacji pojawił się większej ilości.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Multiplituus - zmiana materii ożywionej w rzecz nieożywioną tak, by wynik transmutacji pojawił się większej ilości i na odwrót.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Multiplivit - zmiana materii ożywionej w inną materię ożywioną tak, by wynik transmutacji pojawił się większej ilości.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
Zaklęcia 5 stopnia:
→ Mergetium – scala ze sobą parzystą liczbę taki samych przedmiotów nieożywionych, tworząc wynik transmutacji dużo silniejszy, trwalszy, itp. od pierwowzorów.
Poziom trudności: Od łatwego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
→ Mergevit - scala ze sobą parzystą liczbę taki samych materii ożywionych, tworząc wynik transmutacji dużo silniejszy, trwalszy, itp. od pierwowzorów.
Poziom trudności: Od łatwego do trudnego
- zależy od rozmiarów, ilości i stopnia zaawansowania w budowie transmutanta
Zaklęcia poza stopniami:
→ Engorgio - powiększa małe obiekty.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Gemino - powiela obiekty gdy zostaną dotknięte (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Homunuculus – transmutuje dowolnej wielkości przedmiot pozbawiony magicznych właściwości w idealnie wyglądającą kopię rzucającego. Nie rusza się ona, ani nie mówi, ale oddycha i mruga, więc można ją z łatwością wziąć za żywą osobę. Jednak wystarczy jakiekolwiek zaklęcie, a iluzja rozpada się i przedmiot wraca do poprzedniej formy.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Innaminitus Conjurus - sprawia, że małe przedmioty znikają.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Kameleona – Wymowa: „Kameleus”. Kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę. Zaklęcie nie trwa wiecznie i po jakimś czasie zaczyna się wytracać, a uniewidoczniony obiekt lub osoba zaczynają być widoczne.
Poziom trudności: Od średnio zaawansowanego do trudnego
- zależy od tego czy transmutant to przedmiot czy osoba
→ Recensere – wykrywa wszystkie przetrasmutowane przedmioty w promieniu do 10 metrów od rzucającego i przywraca je do poprzedniej formy. Nie działa na animagów.
Poziom trudności: Trudne
→ Reducio - redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Sezamie, otwórz się - zaklęcie używane do wyrywania drzwi z zawiasów i zamieniania ich w drewno opałowe.
Poziom trudności: Łatwe
→ Transmogrify - zaklęcie transmutujące, które zniekształca ciało danego celu (zwierzęcia), jak np. powodując wyrośnięcie skrzydeł.
Poziom trudności: Trudne
→ Verbidictum – służy do tłumaczenia napisanego tekstu oraz wymawianych słów bezpośrednio na ojczysty język rzucającego.
Poziom trudności: Bardzo łatwe
Zasady transmutacji:
1. NIE MOŻNA przetransmutować:
- przyrządzonego pożywienia,
- pieniędzy i kamieni szlachetnych,
- różdżek,
- horkruksów.
2. NIEMOŻLIWE jest transmutowanie obiektu nieożywionego w prawdziwy żywy organizm, gdyż nie da się dać życia i duszy nieżywym obiektom. Stworzyć można jedynie imitację ciała żywego, naśladującego żywy organizm.
# UZDRAWIAJĄCE:
→ Anapneo - udrożnia drogi oddechowe (ułatwia oddychanie).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Comarcosis – czar wprowadzający w stan podobny do narkozy. Usypia i znieczula. Pacjenta można wybudzić tylko zaklęciem Finite.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Episkey - niweluje uszkodzenia ciała takie jak złamany palec czy nos.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Grabatum – okrywa ciało magiczną powłoką, która bezboleśnie unieruchamia połamane kończyny. Źle rzucone może zrobić pacjentowi większą krzywdę.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Inolor – pozwala uśmierzyć ból.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Medimedetur - służy do wyleczenia czarodzieja ze skutków zażycia środków odurzających (dostępny tylko dla magomedyków i uzdrowicieli)
Poziom trudności: Trudne
→ Membrendi – trudne zaklęcie pozwalające na scalenie utraconej kończyny zresztą ciała, ale tylko w chwili posiadania jej.
Poziom trudności: Trudne
→ Rennervate - uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru drętwota.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Ridemalum – łagodzi objawy choroby lokomocyjnej.
Poziom trudności: Łatwe
→ Sanguibere – tamuje krwotok.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Vitae Donor – polega na przekazaniu niewielkiej ilości sił życiowych z jednego czarodzieja na drugiego. Dawcą może być zarówno rzucający jak i inny ochotnik. (max. 15 PŻ)
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vocamedetur – służy do wyleczenia czarodzieja ze skutków upojenia alkoholowego (dostępny tylko dla magomedyków i uzdrowicieli)
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Reparifrage - cofa skutki błędnej transmutacji.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vulnera Sanentur - zaklęcie leczące głębokie rany.
Poziom trudności: Trudne
# DEFENSYWNE:
→ Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.
Poziom trudności: Łatwe
→ Deprehnsio – rzucone na jedzenie i picie wykrywa w nim nawet śladowe ilości eliksirów i trucizn, sprawiając, że zaczyna dymić.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.
Poziom trudności: Trudne
→ Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała. Jeśli osoba dostanie kilkoma oszałamiaczami naraz, może stracić przytomność.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Patronusa - wymowa: „Ekspekto patronum”. Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako „kurier”, gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość (wymyślił to Albus Dumbledore).
Poziom trudności: Trudne
Zaklęcie niedostępne dla studentów w pakiecie startowym. Dla pozostałych dorosłych dostępne w formie mgły.
→ Fumos – wyczarowuje chmurę czarnego dymu, która skutecznie zasłania czarującego. Można ją jednak rozwiać podmuchem wiatru.
Poziom trudności: Łatwe
→ Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w najbliższym otoczeniu.
Poziom trudności: Łatwe
→ Incarcere - złożone i trudne zaklęcie, które tworzy naokoło rzucającego okrągłą barierę o promieniu ok. 10 metrów. Wszyscy czarodzieje, których uwięzi ze sobą w tym okręgu nie wyjdą zeń, póki rzucający żyje i jest przytomny, tylko on jest w stanie odwołać czar poprzez zaklęcie Finite. Bariera jest murem nie wpuszcza ani nie wypuszcza żadnych zaklęć, nawet Niewybaczalnych. Bardzo często zaklęcie to nazywane jest “Czarem Poświęcenia”, gdyż pozwala czarodziejowi zamknąć się w klatce z agresorem i dać innym czas na zebranie sił lub ucieczkę.
Poziom trudności: Trudne
→ Incarcere Parum – tworzy naokoło przeciwnika okrągłą barierę o promieniu ok. 5 metrów, która odporna jest na ataki fizyczne, ale przepuszcza i wpuszcza każde zaklęcie. Bariera utrzymuje się póki rzucający żyje i jest przytomny, ale znacznie słabnie, jeśli znajdzie się on dalej niż 50 metrów od tarczy, a po kolejnych 10 metrach bariera znika całkowicie.
Poziom trudności: Trudne
→ Liberacorpus - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Tarczy - wymowa: „Protego”. Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne.
Poziom trudności: Od bardzo łatwego do eksperckiego
- powodzenie zaklęcia zależne jest od tego przed czym postać się broni. Więcej o tym przeczytać można w mechanice.
→ Protego Maxima - tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni nie tylko rzucającego czar, ale także inne osoby (rzucający musi pomyśleć o tym, czego chce chronić).
Poziom trudności: Od bardzo łatwego do eksperckiego
- powodzenie zaklęcia zależne jest od tego przed czym postać się broni - więcej o tym przeczytać można w mechanice. Do potrzebnego wyniku należy dodać +5 w przypadku chronienia jednej dodatkowej osoby i +10 w przypadku chronienia większej liczby osób.
→ Protego Horribilis - prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne. Tworzy bariery naokoło nawet naprawdę ogromnych obiektów.
Poziom trudności: Trudne
→ Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Redactum Skullus - zmniejsza wielkość czaszki napuchniętej przez czar Engorgio Skullus.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Revelabit – ukazuje rzucającemu zasadzki i pułapki oraz neutralizuje je.
Poziom trudności: Od trudnego do eksperckiego
- zaklęcie rzucone na poziomie trudnym ujawni zastawione pułapki, jednak zneutralizuje jedynie te prostsze
→ Relashio - zaklęcie uwalniające lub powodujące odrzucenie kogoś od drugiej osoby.
Poziom trudności: Łatwe
→ Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
Poziom trudności: Łatwe
→ Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
Poziom trudności: Trudne
→ Subsidium – lekko uspokaja i obniża poziom czujności oraz nieufności u magicznego stworzenia. Nie działa na inteligentne stworzenia oraz na te, które już opanowała dzika furia albo strach.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vipera Evanesca - sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala na popiół węża wyczarowanego zaklęciem Serpensortia.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
# OFENSYWNE:
→ Anteoculatia - zaklęcie powoduje u trafionego rośnięcie poroża.
Poziom trudności: Łatwe
→ Arania Exumei - zadaje ból pająkom.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Colloshoo - przykleja buty ofiary do podłoża przy pomocy mocnego kleju.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Conjunctivitis - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
Poziom trudności: Trudne
→ Ebulbio - powoduje wystrzelenie z różdżki wypełnionych dymem baniek, które atakują przeciwnika.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Everte Statum - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Experliarmus - rozbraja przeciwnika odrzucając jego lub jego różdżkę.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Expulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Flagnisum – różdżka wypuszcza ze swojego końca ognisty (ok. 5 metrowy) bicz.
Poziom trudności: Trudne
→ Immobilus - na krótki okres zatrzymuje (zamraża) cel.
Poziom trudności: Trudne
→ Impedimento - na pewien czas spowalnia ofiarę / cel.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Incarcerous - powoduje pojawienie się pętli krępujących ofiarę.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Inosensibus - pozbawia ofiary po kolei wszystkich zmysłów i pozostawia ją ślepą, głuchą, niereagującą na dotyk na czas nie dłuższy niż 10 minut – jednak dla człowieka zupełnie odciętego od świata trwa to osobistą wieczność. Czar ten jest uznawany za jeden z bardziej okrutnych zaklęć pojedynkowych.
Poziom trudności: Trudne
→ Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia.
Poziom trudności: Łatwe
→ Lapidacta - zbiera z najbliższego terenu (ok. 10 metrów) kamienie, obłamki przedmiotów martwych, większe drobiny żwiru i tym podobne, i ciska je ze wszystkich stron w oponenta.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Lignora – zmiękcza ziemie znajdującą się pod ofiarą i sprawia, że ta wchłania ciało oponenta jak ruchome piaski lub bardzo grząskie bagno.
Poziom trudności: Trudne
→ Locomotor Mortis - stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie, itp.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Locomotor Wibbly – klątwa Galeretowatych Nóg, która uniemożliwia ruch poprzez zwiotczenie nóg.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Mimblewimble - powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Poziom trudności: Trudne
→ Orbis - pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Oppugno - zmusza wyczarowane zaklęciem Avis ptaki do ataku na inną osobę.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała - wymowa: „Petrificus Totalus”. Sprawia, że ciało danej osoby zostaje sparaliżowane, lecz ofiara wciąż widzi, słyszy itp.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Rictusempra - oszałamia przeciwnika, wywołuje u niego skurcze mięśni.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Repello Inimigotum - bardzo potężne zaklęcie ochronne użyte podczas wojny z czarnoksiężnikiem Lordem Voldemortem wiele razy na Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, aby uchronić zamek przed wrogami. Tworzy magiczną barierę, która chroni przed zaklęciami.
Poziom trudności: Trudne
→ Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Stupefy – silne zaklęcie ogłuszające, niewłaściwie rzucone może odebrać ofierze świadomość.
Poziom trudności: Trudne
→ Tarantallegra - służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
# CZARNOMAGICZNE:
→ Exterreri – silne zaklęcie, które wprowadza ofiarę w głęboki stan apatii albo pół-snu i zamyka w iluzji, w której musi się ona skonfrontować ze swoimi największymi koszmarami. Ofiara może opuścić senny świat dopiero jak zwalczy swoje strachy albo zda sobie sprawę z tego, że śni – jedyną drogą pomocy jest wejście do jej snów i zmuszenie do pobudki tą drogą, co wcale nie jest proste, bo koszmary są niezwykle realistyczne. Zdarzały się przypadki śmierci spowodowanej zbyt wielkim stresem – wtedy zawsze świadomość tracili również czarodzieje, którzy zdecydowali się pomóc.
Poziom trudności: Trudne
→ Zaklęcie tworzące Inferiusy – zaklęcie nekromanckie, które ożywia zwłoki i sprawia, że wypełniają polecenia rzucającego. Nikt jednak nie zna na niego inkantacji, ani nie umie go rzucać.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Lactangere – sprawia, że przeklęty czarodziej przypłaca każde rzucone zaklęcie utratą sił życiowych.
Poziom trudności: Trudne
→ Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele.
Poziom trudności: Trudne
→ Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Klątwa Antonina Dolohov'a - całkowicie niewerbalne. Silne zaklęcie, które powoduje u trafionego rozległe obrażenia wewnętrzne.
Poziom trudności: Trudne
→ Torverto Transmutative - inaczej: "tortura transmutacji". Zaklęcie uśmiercające, które poprzedza agonia ofiary.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Tumultuamo - dekoncentruje ofiarę sprawiając, że wewnątrz jej głowy wybucha głośna kakofonia złożona z irytujących wrzasków i dźwięków, która po dłuższej chwili zaczyna doprowadzać trafionego do szału.
Poziom trudności: Zaawansowane
# INNE:
→ Boggartio – transmutuje dany obiekt w imitację bogina, która następnie zmienia się w to, czego jej cel najbardziej się boi.
Poziom trudności: Zaawansowane
Wynalazca: Tallulah Rossreeve
→ Czar Anty-szachrajski - rzucany na karty i pergaminy, uniemożliwia pisarzowi oszukiwanie podczas pisania.
Poziom trudności: Średnio zaawansowany
→ Capacious Extremis - zaklęcie zmniejszająco-zwiększajace, które rozciąga wewnętrzne wymiary danego obiektu, nie zmieniając jego wymiarów zewnętrznych, a także sprawia, że jego zawartość staje się lżejsza.
Poziom trudności: Trudne
→ Epoximise - przykleja do siebie dwa obiekty tak mocno, jakby od zawsze były nierozerwalne.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Zaklęcie Fideliusa - calkowicie niewerbalne. Bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna (nie da się jej wydobyć za pomocą Imperiusa bądź Veritaserum).
Poziom trudności: Trudne
→ Harmonia Nectere Passus - umożliwia działanie Szafki Zniknięć.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Lami Domum - zaawansowane zaklęcie ochronne, które rzucone na dom nie zezwala na wejście do niego osobom nie zaproszonym przez właściciela. Działa nawet w chwili jego nieobecności.
Poziom trudności: Trudne
→ Lapidem Vivificet - formuje z uzbieranych kamieni golema (jego wielkość zależy od rozmiarów głazów, z których został zrobiony), który przejmuje rolę strażnika miejsc lub przedmiotów. Nawet po śmierci rzucającego golem dalej pełni swoją rolę – odwołać go może tylko osoba, która zna jego imię (golema).
Poziom trudności: Eksperckie
→ Legilimens - umożliwia legilimencję, czyli wydobywanie wspomnień od ofiary.
Poziom trudności: Trudne
→ Linia Wieku - zaklęcie niewerbalne. Tworzy wokół konkretnego obiektu cienką, złotawą linię, która jest nieprzekraczalna dla osób poniżej wieku ustalanego przez rzucającego. Dobrze rzuconego zaklęcia nie da się oszukać ani eliskirem wielosokowym ani zaklęciami oraz eliksirami postarzającymi.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Magicus Extremos - powoduje wzmocnienie uroków (ale nie czarów). Działa to przez kilkanaście sekund.
Poziom trudności: Trudne
→ Maledicrio – na krótki czas (nie dłużej niż pół godziny) chroni czarodzieja przed skutkami działania przedmiotu okrytego czarnomagiczną klątwą.
Poziom trudności: Trudne
→ Maledictio Aliena – potężna klątwa, sprawiająca, że obrzucona nią ofiara będzie traktowana jako obcy przez wszystkich, których zna.
Poziom trudności: Trudne
→ Klątwa Molly Weasley - całkowicie niewerbalne. Podwójne, potężne zaklęcie, które najpierw zzamraża ciało trafionej ofiary, sprawiajac, ze przybiera ona jasnoniebieski albo szary kolor, a potem rzucone drugi raz wysadza je w drobne kawałeczki.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Metelojinx - modyfikuje pogodę i tworzy niewielką, lokalna burzę.
Poziom trudności: Trudne
→ Morsmordre - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż. Symbol ten był dawniej znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców, dlatego cieszy się złą sławą.
Poziom trudności: Łatwe
→ Namiar - zaklęcie, którym wykrywa się użycie czarów przez niepełnoletnich czarodziejów. Jego działanie kończy się automatycznie z chwilą ukończenia siedemnastu lat.
Poziom trudności: Eksperckie
→ Zaklęcie Nienanoszalności - zaklęcie całkowicie niewerbalne. Powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę.
Poziom trudności: Trudne
→ Zaklęcie Zapomnienia - wymowa: „Obliviate”. Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Poziom trudności: Trudne
→ Ognista Burza - całkowicie niewerbalny. Potężny czar tworzący płomienną obręcz naokoło rzucającego.
Poziom trudności: Trudne
→ Patentowane Zaklęcia Wywołujące Sny na Jawie - wynalazek Freda i George Weasleyów, do dziś sprzedawany w ich sklepie na ulicy Pokątnej. Jest to stosunkowo proste zaklęcie, które, jak sama nazwa mówi, wywołuje sny na jawie. Jego działanie utrzymuje się przez trzydzieści minut.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Peskipiksi Pesternomi - według sławnego niegdyś Gilderoya Lockharta ma poskramiać chochliki kornalijskie lub inne magiczne zwierzęta.
Poziom trudności: Łatwe
→ Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik. Tworzenie niezgłoszonych świstoklików jest nielegalne.
Poziom trudności: Trudne
→ Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Zaklęcie Proteusza - wymowa: „Proteusz”. Powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych.
Poziom trudności: Trudne
→ Przysięga Wieczysta - zaklęcie, które w magiczny sposób wiąże dwie osoby zobowiązując je do dotrzymania słowa innemu człowiekowi. W przeciwnym razie, gdy zostanie ona złamana, osoba, która przysięgała, umiera. Jest niewerbalne, jednak trzeba powiedzieć, np. co ktoś ma zrobić, a druga osoba musi przysiąc. Do wykonania zaklęcia potrzebna jest osoba, która będzie Gwarantem i rzuci zaklęcie.
Poziom trudności: Trudne
→ Remotio Signaculum – bardzo trudne, złożone zaklęcie, które pozwala zdjąć klątwę z przedmiotu. Składa się z dwóch etapów:
- Remotio – inkantacja ta pozwala na określenie rodzaju klątwy oraz zapieczętowania jej.
- Signaculum – usuwa klątwę i pozbawia tym samym przedmiot wszystkich magicznych właściwości.
Poziom trudności: Od trudnego do eksperckiego
(przed użyciem należy spytać Admina czy zaklęcie podziała na wybrany przez gracza przedmiot)
→ Signaentia – pozwala obłożyć jakiś przedmiot (np. pamiętnik albo drzwi do jakiegoś pomieszczenia) zapieczętowanym zaklęciem, które uaktywnia się, kiedy pieczęć próbuje zdjąć osoba, która jej nie rzuciła.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
Poziom trudności: Trudne
→ Taboo - silny czar, którym okrywa się jakieś słowo tak by każde jego użycie przez osoby na danym terenie dawało rzucającemu sygnał i lokalizacje tego, gdzie do tego doszło.
Poziom trudności: Eksperckie
# UROKI:
→ Calvario - sprawia, że trafionemu czarodziejowi wypadają wszystkie włosy.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Densaugeo - sprawia, że przednie zęby ofiary rosną z ogromną szybkością i stają się nienaturalnie duże.
Poziom trudności: Średnio zaawansowane
→ Engorgio Skullus - powoduje, że czaszka trafionej osoby puchnie nieproporcjonalnie do reszty jej ciała.
Poziom trudności: Trudne
→ Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Poziom trudności: Trudne
→ Mucus ad Nauseam - klątwa powodująca u trafionego ogromną gorączkę i katar.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Slugulus Eructo - powoduje wymiotowanie ślimakami i szlamem.
Poziom trudności: Trudne
→ Steleus - doprowadza trafioną ofiarę do ciągłego kichania przez stosunkowo krótki czasu.
Poziom trudności: Łatwe
→ Upiorogacek - straszy i wywołuje lęk.
Poziom trudności: Zaawansowane
→ Vomitare Viridis - zaklęcie powodujące u przeciwnika wymioty.
Poziom trudności: Zaawansowane
# NIEWYBACZALNE:
→ Avada Kedavra - najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia.
Poziom trudności: Trudne
→ Cruciatus - wymowa: „Crucio”. Jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umiera – zaklęcie trwa tak długo, aż czarodziej rzucający je zdejmie klątwę.
Poziom trudności: Trudne
→ Imperius - zaklęcie służące do przejmowania kontroli nad innym stworzeniem. Ofiara klątwy przestaje samodzielnie myśleć, pozostając posłuszna rozkazom czarodzieja, który rzucał klątwę.
Poziom trudności: Trudne
______________________________
Źródła:
- wikipedia.org
- pl.harrypotter.wikia.com
- harrypotter.wikia.com
- radosna improwizacja
Ostatnio zmieniony przez Veneficium dnia Sob Gru 03, 2016 5:33 pm, w całości zmieniany 47 razy
Veneficium
Re: Zaklęcia i uroki
Masz pomysł na zaklęcie?
Śmiało wyślij Adminowi na PW swoje pomysły - przewidujemy za to nagrody!
Szablon:
Administracja zastrzega sobie prawo do odrzucenia propozycji, tłumacząc swoją decyzję.
Śmiało wyślij Adminowi na PW swoje pomysły - przewidujemy za to nagrody!
Szablon:
- Kod:
[b]Inkantacja zaklęcia:[/b]
[b]Opis działania:[/b]
[b]Przykłady sytuacji, w których można by go użyć:[/b]
[b]Grupa:[/b]
Administracja zastrzega sobie prawo do odrzucenia propozycji, tłumacząc swoją decyzję.
Veneficium
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach