Statut uczelni

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Statut uczelni

Pisanie by Veneficium on Czw Paź 06, 2016 11:58 am

SPIS TREŚCI:

  1. Organizacja uczelni
  2. Organy uczelni
  3. Herb i barwy uczelni
  4. Pracownicy uczelni
  5. Studia i studenci
  6. Informacje dodatkowe:
  7. Transport do uczelni
  8. "Kamienna Ósemka"





1. Organizacja uczelni

Międzynarodowy Uniwersytet Magii i Czarodziejstwa "Veneficium" znajduje się w północno-wschodniej części Islandii, w powiecie Norður-Þingeyjarsýsla, przylegając do niewielkiego jeziora Braeöravötn. Najbliższe miasto, Þórshöfn, znajduje się około 60 km dalej. Innym, zdecydowanie bardziej multikulturowym miastem jest umieszczony tuż obok uczelni Zasiedmiogórogród, który swoją nazwę wziął od siedmiu szczytów znajdujących się niedaleko niego, z których grot wyjeżdżają oficjalnie nieużywane szyny, prowadzące do oficjalnie zabytkowego dworca miejskiego. W miasteczku mieszkają głównie czarodzieje, ale z racji jego atrakcyjnej lokalizacji i mnogości sklepów oraz mieszkańców, nie raz staje się ono miejscem odwiedzanym przez niemagicznych turystów i samych mieszkańców Islandii.
Miasteczko jest widoczne dla niemagicznej części społeczności, ale sam Uniwersytet ukazuje im tylko gmach biblioteki i stojącą przy bramie, ogromną kamienną rzeźbę testrala. Za gmachem unosi się zaklęcie czyniące resztę kampusu zupełnie niezdolną do zobaczenia i eksplorowania. Co ważniejsze - to zaklęcie obowiązuje również czarodziejów nie przynależących do uczelni, którzy także mają wstęp tylko do biblioteki i będącej tam kawiarni. Do wejścia w obszar zaklęcia upoważniają studenckie i pracownicze legitymacje, więc każde zgubienie tego dokumentu skutkuje brakiem pozwolenia na wstęp.

Wymagania, jakie musi spełnić każdy student, chcący się dostać do uczelni:
- musi być pełnoletni (mieć skończone 17 lat),
- musi mieć skończone testy kończące naukę w ich szkole, z których dostają ostateczne oceny z wybranych przez siebie przedmiotów.


2. Organy uczelni


Rektor
Senat

Wydział Nauk Biomagicznych i Środowiskowych
- Dziekan
- Wykładowcy
Wydział Alchemii, Astronomii i Magii Użytkowej
- Dziekan
- Wykładowcy
Wydział Magii Eksperymentalnej i Katedry Magicznego Sportu
- Dziekan
- Wykładowcy
Wydział Obrony Przed Czarną Magią i Transmutacji
- Dziekan
- Wykładowcy
Jednostki ogólnouczelniane
Biblioteka
- Biuro bibliotekarzy
- Dział otwarty
- Dział zamknięty
Dziekanat
- Biuro obsługi finansowej
- Biuro karier
- Biuro studenckie
- Biuro współpracy międzyuczelnianej





3. Herb i barwy uczelni

Herb Międzynarodowego Uniwersytetu Magii i Czarodziejstwa "Veneficium"

Głównym elementem herbu jest postać czarnej kelpie - demona wodnego, mogącego przyjmować wiele kształtów, ale ukazującego się najczęściej pod postacią czarnego konia. Jej pojawienie się związane jest z początkami historii uczeni oraz jej założycielem, który poprowadził grupę czarodziejów do walki z demonami. Stado Kelpii porywało mieszkańców okolicznych miasteczek zaciągając ich do  jeziora Braeöravötn, gdzie miały swoje gniazdo.
Kolejną istotną ozdobą jest kwiecie otaczające herb z dwóch stron. Jest to licznie rosnąca na terenach Islandii: Maruna nadmorska.
Znajdujące się we wstędze słowo "Veneficium", to istniejąca od 1660 roku nazwa uczelni nadana przez Archiebalda Gampa. Samo słowo pochodzi z języka łacińskiego i oznacza: "truciznę" albo "magiczny napój".


Barwy wydziałów:
- Wydział Alchemii, Astronomii i Magii Użytkowej

  • CIEMNY FIOLET
    Kolor ten występuje na uniformach studentów (swetrach i koszulach) oraz legitymacjach.

- Wydział Magii Eksperymentalnej i Katedry Magicznego Sportu

  • CIEMNA CZERWIEŃ
    Kolor ten występuje na uniformach studentów (swetrach i koszulach) oraz legitymacjach.

- Wydział Nauk Biomagicznych i Środowiskowych

  • CZERŃ
    Kolor ten występuje na uniformach studentów (swetrach i koszulach) oraz legitymacjach.

- Wydział Obrony Przed Czarną Magią i Transmutacji

  • CIEMNY GRANAT
    Kolor ten występuje na uniformach studentów (swetrach i koszulach) oraz legitymacjach.

4. Pracownicy uczelni

Wykładowcy:
Nauczyciele prowadzący wykładnie tematu z zakresu ich doświadczenia i zainteresowań, wykształceni w określonej dziedzinie naukowej.


Lista wykładowców:

Prof. La’Vaqlorie
Jako wykładowca nie szczędzi wiedzy swoim uczniom. Mówi wyjątkowo zrozumiale o bardzo zawiłych rzeczach. Ma w nawyku czasami odnosić się do gorszych uczniów jakby byli idiotami, ale nieraz udowodnił, że przy nauce transmutacji to działa. Jest wymagający, rzadko ktokolwiek jest w stanie usłyszeć z jego ust pochwałę. Nie krzyczy ani się nie denerwuje, wydaje jedynie pomruki pogardy, które świadczą o beznadziejności poziomu umiejętności studenta. Jeżeli chodzi o nagrody, nie stosuje ich, chociaż wszyscy jego podopieczni nauczyli się już, że gdy profesor przejdzie obok nich z milczeniem obojętności to oznacza sukces. Nie lubi lizusów i chociaż nie ma w zwyczaju tępić swoich studentów, to potrafi ugasić zbyt rozpalony zapał.

Prof. Purdy
Ukończył Międzynarodowy Uniwersytet Magii i Czarodziejstwa Veneficium, gdzie studiował na Wydziale Obrony Przed Czarną Magią i Transmutacji. Szczególnie upodobał sobie nauczanie studentów zaklęć ofensywnych, jak i defensywnych, a gdy chce sprawdzić ich postępy w tych dziedzinach magii raz na miesiąc staje z nimi do pojedynków, aby móc poprawić ich błędy, ocenić postępy i dokonać oceny ich dokonań. Wykłada również przedmiot Niebezpieczne Magiczne Stworzenia, o których ma dość szeroką wiedzę. Specjalizuje się w zaklęciach zarówno ofensywnych, jak i defensywnych. Cały czas poszerza swoją wiedzę na temat Niebezpiecznych Zwierząt Świata Magicznego, jednak nie może powiedzieć o sobie, że jest specjalistą w tej dziedzinie. Od swoich studentów wymaga zaangażowania, chęci do nauki oraz otwartego umysłu i pomysłowości. W kontaktach ze adeptami magii chciałby stworzyć więź opartą na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Coro jest osobą wymagającą i jeśli nie chcesz stanąć z nim do pojedynku przed całym rokiem lepiej nie próbuj wytrącić go z równowagi, co wcale nie jest taką trudną sprawą, jakby mogło się wydawać. Purdy nienawidzi wręcz, gdy ktoś znęca się nad zwierzakami i osobami słabszymi od siebie, poza tym jeśli chcesz doprowadzić Coro do szału szepnij choć słówko na temat jego wyglądu, a masz zagwarantowane starcie na podeście do pojedynków lub też zyskasz wrogo nastawionego do siebie profesora, który wie jak uprzykrzyć ci życie.

Prof. Sharv
Pełnoprawny mieszkaniec magicznego świata, który dawniej był zwykłym psem, ale w wyniku eksperymentu magicznego zyskał umiejętność ludzkiej mowy, przenikliwy intelekt i odporność na magię oraz starzenie się. Specjalizuje się w dziedzinie teorii transmutacji niekonwencjonalnej i eksperymentach magicznych wysokiego ryzyka. Co roku również wybiera sobie jedno studenckie koło naukowe, którego jest opiekunem. Nauczyciel bardzo wymagający, ale i oddany powołaniu. Niezwykle łatwo wyprowadzić go z równowagi nie okazując mu właściwego szacunku.



Doktoranci:
Osoby starające się o tytuł doktorski, prowadzące okresowo wykładnie z zakresu pisanej rozprawki doktorskiej lub asystujące wykładowcom podczas zajęć.


Lista doktorantów:


Vuko Vánagandr
Student Międzynarodowego Uniwersytetu Magii i Czarodziejstwa Veneficium. Po uzyskaniu tytułu magistra na wydziale Nauk Biomagicznych i Środowiskowych postanowił kontynuować edukację i teraz - już jako doktorant - utrudnia wspiera swoją obecnością wykładowców. Poza pomocą w przeprowadzaniu zajęć (z których to najczęściej spotkać go można na magicznych ekosystemach i stworzeniach czarnomagicznych) przejął na siebie obowiązek zajmowania się studentami będącymi wilkołakami. Jako człowiek wciąż młody nie tylko duchem ale i ciałem chętnie wtapia się w środowisko studenckie, przez to bardzo często można spotkać go na terenach akademików. Mieszka jednak w przybudówce, przy jednej ze stajni. Nowych studentów, w szczególności wilkołaki, bardzo często próbuje przekonywać, że podczas pełni będzie je trzymał w piwnicy, co oczywiście prawdą nie jest. Pośród studentów ma reputację człowieka, który sprzeda się za miskę zupy, jednak jednocześnie wszyscy mają pewność, że za jego pośrednictwem można załatwić dosłownie wszystko.




Asystenci:
Studenci wyższych lat, którzy za zgodą wykładowcy lub pod jego opieką prowadzą zajęcia dla studentów z niższych roków albo asystują wykładowcom podczas zajęć.
Lista asystentów:

...




Wykładowcy wizytujący:
Są to zasłużone osoby, posiadające szeroką wiedzę z danej dziedziny lub które osiągnęły sukces naukowy; które to zdecydowały się przeprowadzić ograniczoną i niepowtarzalną ilość zajęć na uczelni.
Lista wykładowców wizytujących:

...

5. Studia i studenci

TREŚĆ PRZYSIĘGI:
Wstępując do wspólnoty akademickiej Międzynarodowego Uniwersytetu Magii i Czarodziejstwa „Veneficium”, ślubuję uroczyście:
- solidarność akademicką ludzi nauki w walce o pokój, demokrację i postęp magiczny,
- być wiernym magicznej tradycji,
- dbać o godność miana studenta pracującego dla rozkwitu uczelni,
- szanować i pomnażać dorobek powstały z pracowitości i ofiarności ludzi nauki.

EGZAMINY WSTĘPNE
Wpisanie na listę studentów poprzedza praktyczny egzamin wstępny właściwy dla każdego wydziału. Na okres dwóch tygodni (ostatnich siedmiu dni czerwca i pierwszych siedmiu dni lipca) gmach biblioteki staje otworem przed wszystkimi kandydatami, jacy otrzymali list zapraszający na egzamin po sprawdzeniu ich ocen i ewentualnego portfolio. Każdy student jest jednak wtedy zmuszony do dotarcia na tereny Islandii i do miasta Zasiedmiogórogród na własną rękę, ale może skorzystać ze spisu świstoklików rozsianych po całym świcie wraz z datami i godzinami ich aktywności albo posiłkować się kominkiem w gmachu biblioteki, do którego będzie się można podłączyć z budynków magicznego rządu we wszystkich państwach. 


NAUKA
Każdy student ma obowiązek uczęszczać na zajęcia prowadzone na jego wydziale oraz zaliczyć ich egzaminy semestralne, jeśli chce kontynuować naukę. Może on również dobrowolnie uczęszczać na wybrane przez siebie zajęcia prowadzone w toku nauczania innych wydziałów oraz przystępować do tamtejszych egzaminów, jeśli zechce powiększyć swoją wiedzę. Uczelnia nie przewiduje ograniczenia w postaci maksymalnej ilości egzaminów, które student może dobrowolnie zaliczyć.


WYDZIAŁ ALCHEMII, ASTRONOMII I MAGII UŻYTKOWEJ


  • Wymagane oceny z konkretnych przedmiotów:

Kandydat ubiegający się o miejsce na wydziale Alchemii, Astronomii i Magii Użytkowej musi wykazać się zaliczeniem co najmniej pięciu Owutemów, w tym z takich przedmiotów jak:
• Zaklęcia i Uroki / Studium Zaklęć / Magia Użytkowa,
• Eliksiry / Eliksiry i Trucizny / Warznie Magicznych Mikstur,
• Astronomia / Mapy Nieba / Wpływ Ruchów Planet na Magię,
• Starożytne Runy / Podstawy Magii Runicznej / Runy i ich znaczenie,
musi on osiągnąć co najmniej jedną ocenę Wybitną (W) i co najmniej dwie oceny Powyżej Oczekiwań (PO).

  • Wymagania dodatkowe:
    (egzaminy albo projekty wstępne, portfolio, itp.)

Każdy kandydat ubiegający się o przyjęcie na wydział Alchemii, Astronomii i Magii Użytkowej zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminu wstępnego, podczas którego (do wyboru):
• uwarzy eliksir co najmniej z poziomu średnio zaawansowanego,
(prosimy o dokładny opis warzenia eliksiru)
• zaprezentuje praktyczne zastosowanie magii w życiu codziennym,
(prosimy o przemyślaną decyzję - zaklęcia takie jak Accio czy Wingardium Leviosa nie przejdą)
• przedstawi projekt scalenia dwóch zaklęć w jedno i omówi jego niecodzienne działanie,
• przedstawi prezentację na temat ruchu ciał niebieskich i ich oddziaływania na istoty żywe.
(prosimy o dokładny opis prezentacji - zarówno jej treści jak i użytych materiałów).
Kandydat sam wybiera temat swojej pracy a następnie prezentuje go przed komisją egzaminacyjną.

  • Oferowane na uczelni szkolenia i kursy dodatkowe:

- Magia niewerbalna dla (t)opornych
(brak gwarancji powodzenia!)

  • Możliwe ścieżki zawodowe:

• Kontynuacja kariery naukowej
• Praca w Ministerstwie Magii:
- Departamenty: Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów, Przestrzegania Prawa Czarodziejów, Tajemnic, Transportu Magicznego, Niewłaściwego użycia produktów Mugoli, Magicznego Personelu Technicznego.
- Biura: Dezinformacji, Sieciu Fiuu
- Wizengamot
• Magiczna Komisja Egzaminacyjna
• Wszystkie dziedziny wymagające zaawansowanego zastosowania Astronomii, Alchemii lub Magii Użytkowej.






WYDZIAŁ MAGII EKSPERYMENTALNEJ I KATEDRA MAGICZNEGO SPORTU


WME


  • Wymagane oceny z konkretnych przedmiotów:

Osoba aplikująca na studia na Wydziale Magii Eksperymentalnej musi wykazać się ocenami z czterech zaliczonych Owutemów - trzy na poziomie zadowalającym (Z) i jednym Powyżej Oczekiwań (PO). Każda wyższa ocena skutkuje dodatkową punktacją.
Lista dziedzin punktowanych:
1. Obrona Przed Czarną Magią / Metody Radzenia Sobie z Ciemnymi Mocami / Czarnomagiczne Stworzenia
2. Transmutacja / Sztuki Transmutacyjne / Transfiguracja
3. Zaklęcia i Uroki / Studium Zaklęć / Magia Użytkowa
4. Eliksiry / Eliksiry i Trucizny / Warzenie Magicznych Mikstur
5. Opieka Nad Magicznymi Stworzeniami / Podstawy Magicznej Zoologii / Utrzymywanie Magicznych Stworzeń
6.  Zielarstwo / Zastosowanie Magicznych Ziół i Grzybów / Praktyka Zielarsko-Zastosowawcza
7. Starożytne Runy / Podstawy Magii Runicznej / Runy i Ich Znaczenie
8. Astronomia / Mapy Nieba / Wpływ Ruchów Planet Na Magię
Mimo powtarzających się próśb nie naliczamy punktacji do przedmiotów posiadających w nazwie słowo „historia” oraz przedmiotów związanych z prekognicją.

  • Wymagania dodatkowe:
    (egzaminy albo projekty wstępne, portfolio, itp.)

Każdy aplikant zobowiązany jest dostarczyć na egzamin wstępny dokument zawierający:
- listę dziedzin zainteresowań i preferowany kierunek specjalizacji
- opis przeprowadzanych eksperymentów magicznych projektu własnego (przynajmniej jeden)
- projekt wstępny badań własnych (poglądowo; możliwa jest późniejsza zmiana)
(jeśli projektem będzie stworzenie magicznego artefaktu i zostanie on zatwierdzony, to postać z automatu wchodzi w jego posiadanie i może go umieścić w swoim kufrze)

Ostateczne podjęcie decyzji o przyjęciu na studia uzależnione jest od profesorów, dlatego należy dobrze przygotować się na rozmowę. Na egzaminie należy zaprezentować projekt własnego urządzenia, zaklęcia, eliksiru (wszelkie formy projektów dopuszczalne).
(Egzamin odbywa się w gmachu biblioteki. Po zatwierdzeniu KP Administrator rozpoczyna sesję i wysyła kandydatowi odpowiedni link.)

  • Oferowane na uczelni szkolenia i kursy dodatkowe:

- MBHP i sporządzanie protokołów powypadkowych

  • Możliwe ścieżki zawodowe:

- Wynalazca w dziedzinie własnej
- Praca w Ministerstwie Magii (Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów – Urząd Niewłaściwego Użycia Czarów, Urząd Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli, Biuro Wykrywania i Konfiskaty Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej, Wydział Substancji Odurzających; Departament Tajemnic; Departament Magicznych Wypadków i Katastrof)
- Kontynuacja kariery uczelnianej (laborant, doktor, profesor)
- Urzędnik do spraw Magii Eksperymentalnej
- Specjalista do spraw Bezpieczeństwa Eksperymentów Magicznych (MBHP)


KMS


  • Wymagane oceny z konkretnych przedmiotów:

Co najmniej trzy dowolne Owutemy na poziomie Zadowalającym (Z).

  • Wymagania dodatkowe:
    (egzaminy albo projekty wstępne, portfolio, itp.)

Wymagana dokumentacja członkostwa w drużynie sportowej lub związku sportowym.
Wymagane zdanie testu sprawnościowego oraz testu latania na miotle.

Test sprawnościowy:
- etap naziemny: bieg wokół boiska, skłon w przód z dotknięciem ziemi, zwis na miotle
- etap na miotle: trzykrotne odbicie tłuczka, rzuty kaflem do celu
Test latania na miotle: lot na czas (dystans - długość boiska), wyłapywanie rzucanych przez egzaminatora kafli.
Opis (wraz z załączonym pisemnym potwierdzeniem członkostwa w drużynie lub związku) należy umieścić w Karcie Postaci!


  • Oferowane na uczelni szkolenia i kursy dodatkowe:

- Kurs sędziowski (Quidditch)

  • Możliwe ścieżki zawodowe:

- Trener
- Zawodnik
- Sędzia sportowy
- Teoretyk i historyk sportowy
- Pracownik Departamentu Magicznych Gier i Sportów





WYDZIAŁ NAUK BIOMAGICZNYCH I ŚRODOWISKOWYCH


  • Wymagane oceny z konkretnych przedmiotów:

Kandydat aplikujący na Wydział Nauk Biomagicznych i środowiskowych zobowiązany jest przedstawić dokumenty poświadczające zaliczenie Owutemów z następujących przedmiotów na poziomie co najmniej Powyżej Oczekiwań:
- Opieka Nad Magicznymi Stworzeniami / Podstawy Magicznej Zoologii / Utrzymanie Magicznych Stworzeń,
- Zielarstwo / Zastosowanie Magicznych Ziół i Grzybów / Praktyka Zielarsko - Zastosowawcza
+ do wyboru (przynajmniej dwa):
- Eliksiry / Eliksiry i Trucizny / Warzenie Magicznych Mikstur,
- Transmutacja / Sztuki Transmutacyjne / Transfiguracja,
- Obrona Przed Czarną Magią / Metody Radzenia Sobie z Ciemnymi Mocami / Czarnomagiczne Stworzenia.

  • Wymagania dodatkowe:
    (egzaminy albo projekty wstępne, portfolio, itp.)

Wszystkich kandydatów obowiązuje egzamin wstępny, podczas którego (do wyboru):
- zaprezentują szkic Magicznego Stworzenia wraz z dokładnym opisem jego części ciała i ich możliwego zastosowania przez czarodziejów,
- oporządzą wybrane przez komisję egzaminacyjną Magiczne Stworzenie,
(prosimy o dokładny opis zajmowania się zawierzęciem)
- uwarzą antidotum na wybraną przez komisję egzaminacyjną truciznę i przedstawią skutki jej działania,
(prosimy o dokładny opis warzenia eliksiru)
- zaprezentują przed komisją egzaminacyjną swój pogląd na temat konieczności klasyfikacji roślin magicznych zgodnie z poziomem zagrożenia lub innymi wytycznymi i przedstawią zaprojektowaną przez siebie klasyfikację.
(prosimy o szczegółowe rozwinięcie problemu i uargumentowanie swojej wypowiedzi)
Każdy kandydat samodzielnie wybiera temat swojej pracy.

  • Oferowane na uczelni szkolenia i kursy dodatkowe:

- Magiczna Farmaceutyka - Kurs Apteczny
- Języki Istot Magicznych
- Jeździectwo i powożenie dla zaawansowanych (kurs na stworzeniach koniopodobnych)

  • Możliwe ścieżki zawodowe:

- Kontynuacja kariery naukowej,
- Ministerstwo Magii: Departament Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami, Biuro Doradztwa w Zwalczaniu Szkodników, Biuro Wyszukiwania i Oswajania Smoków, Komisja Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń, Biuro Łączności z Centaurami, Biuro Przemieszczania Skrzatów Domowych, Biuro Łączności z Goblinami
- Członek Magicznej Brygady Ratunkowej - Medyk
- Uzdrowiciel - alchemik, Uzdrowiciel na oddziale szpitala
- Farmaceuta, Farmakolog, Zielarz,
- Treser, Hodowca.
- Łowca Kłusowników
- Opiekun/Strażnik Magicznych Ekosystemów
- Łowca Niebezpiecznych Stworzeń {Czarnomagicznych, Wampirów, Wilkołaków, itd}





WYDZIAŁ OBRONY PRZED CZARNĄ MAGIĄ I TRANSMUTACJI


  • Wymagane oceny z konkretnych przedmiotów:

1. Obrona Przed Czarną Magią / Metody Radzenia Sobie z Ciemnymi Mocami / Czarnomagiczne Stworzenia:
- co najmniej Wybitny (W)

2. Transmutacja / Sztuki Transmutacyjne / Transfiguracja:
- co najmniej Powyżej Oczekiwań (P)

3. Zaklęcia i Uroki / Studium Zaklęć / Magia Użytkowa:
- co najmniej Zadowalający (Z)

4. Eliksiry / Eliksiry i Trucizny / Warzenie Magicznych Mikstur:
- co najmniej Zadowalający (Z)

  • Wymagania dodatkowe:
    (egzaminy albo projekty wstępne, portfolio, itp.)

Warunkiem przejścia przez rozmowę kwalifikacyjną jest:
- przeprowadzenie czarodziejskiego pojedynku z jednym z profesorów - dla uczniów chcących się dokształcać bardziej w dziedzinie Obrony Przed Czarną Magią,
(prosimy o dokładny opis pojedynku oraz zaklęć używanych podczas niego przez obie strony)
- zaprezentowanie eksperymentu transmutacyjnego - dowolnej formy projekt, przedstawiony przed komisją, mający potwierdzić zdolności przyszłego studenta. Dla uczniów, chcących się dokształcać bardziej w dziedzinie Transmutacji.
(jeśli projektem będzie stworzenie magicznego artefaktu i zostanie on zatwierdzony, to postać z automatu wchodzi w jego posiadanie i może go umieścić w swoim kufrze)

  • Oferowane na uczelni szkolenia i kursy dodatkowe:

- Kurs tworzenia Patronusa dla opornych (nie ma gwarancji powodzenia)
- Kurs animagii (nie ma gwarancji powodzenia)

  • Możliwe ścieżki zawodowe:

- Auror
- Członek Brygady Uderzeniowej Ministerstwa Magii
- Łowca Czarnomagicznych Stworzeń
- Łowca Wampirów
- Łowca Wilkołaków
- Pracownik Biura Bezpieczeństwa
- Pracownik Departamentu Magicznych Wypadków i Katastrof
- Pracownik Departamentu Tajemnic
- Profesor Obrony Przed Czarną Magią
- Profesor Transmutacji

6. Informacje dodatkowe:
7. Transport do uczelni

Magiczny transport na wyspę, na której osadzony jest Międzynarodowy Uniwersytet Magii i Czarodziejstwa "Veneficium", odbywa się za pomocą metra podziemnego, a następnie naziemnego.
Z racji tego, iż do placówki uczęszczają młodzi czarodzieje z całego świata, odbywa się to na następujących zasadach:
I. (w przypadku studentów I roku) Tuż po zrekrutowaniu czarodzieja i dopisaniu go do listy studentów, otrzymuje on w lipcu sowę od władz uczelni wraz z listem z gratulacjami oraz zawartym w nim biletem do metra (widnieje na nim godzina odjazdu).
I.I (w przypadku studentów późniejszych lat) Już w czerwcu każdego roku otrzymują oni sowę od władz uczelni wraz z listem z życzeniami dalszych sukcesów oraz zawartym w nim bilet do metra (widnieje na nim godzina odjazdu).
II. 30 września ze stacji metra w stolicy większości państw, do porannego metra doczepiany jest jeszcze jeden wagon z herbem szkoły. Kontroler biletów będzie wpuszczał do niego tylko studentów z ważnymi biletami.
III. O godzinie odjazdu metro startuje i sunie według zwyczajowej trasy, ale w połowie drogi dodatkowy wagon odczepia się i wjeżdża do zamkniętego tunelu, przez który jedzie jeszcze chwilę zasilany magią, odpowiednio daleko odjeżdżając od stacji mugoli. Na końcu zamkniętego tunelu, w miejscu gdzie w ciągu reszty roku znajduje się ślepy zaułek, płonie ognisko złożone z proszku Fiuu, które transportuje cały wagon wprost do Islandii.
IV. Na Islandii wagon przenosi się prosto do jednego z siedmiu szczytów, w których groty posiadają połączenie z siecią szyn znajdujących się na najbliższych terenach. Wagony powinny pojawiać się we wszystkich siedmiu grotach w podobnym czasie, jednak tak, by nie zderzyć się jedno z drugim. Wjeżdżają one wtedy na siedem różnych szyn, które po kilkuset metrach schodzą się w jedna trasę i tam każdy wagon sczepia się w jedno, długie metro naziemne i kończy trasę dopiero na miejskim dworcu.
V. Z dworca studenci muszą na własną rękę przeprawić się przez miasto pod bramę uczelni.


Podróż powrotna odbywa się na dokładnie takich samych zasadach, jest jednak odwrócona. Dodatkowe wagony rozdzielają się i rozjeżdżają do grot, skąd rozpalony płomień z proszkiem Fiuu przenosi ich do zamkniętych tuneli stacji w stolicy ich krajów i tam czekają, by doczepić się do najbliższego, przejeżdżającego metra.


8. "Kamienna Ósemka"

"Kamienna Ósemka" to zbiorowy tytuł dla kamiennych rzeźb otaczających cały kampus. Wszystkie rzeźby mają dokładnie osiem metrów wysokości. W skład ósemki wchodzą:

  • Testral - stojący przy bramie uczelni, naprzeciw gmachu biblioteki,
  • Sfinks - znajdujący się na terenie wydziału Alchemii, Astronomii i Magii Użytkowej,
  • Hipogryf - znajdujący się na terenie wydziału Alchemii, Astronomii i Magii Użytkowej,
  • Mantikora - znajdująca się na terenie wydziału Magii Eksperymentalnej i Katedry Magicznego Sportu,
  • Bazyliszek - znajdujący się na terenie wydziału Magii Eksperymentalnej i Katedry Magicznego Sportu,
  • Jednorożec - znajdujący się na terenie wydziału Nauk Biomagicznych i Środowiskowych,
  • Smok - znajdujący się na terenie wydziału Nauk Biomagicznych i Środowiskowych,
  • Feniks - znajdujący się na terenie wydziału Obrony Przed Czarną Magią i Transmutacji.

Rzeźby, poza byciem niezaprzeczalną atrakcją wizualną, służą uczelni za jeden z bardziej innowacyjnych systemów obronnych. Są one wynikiem projektu jednego ze studentów katedry Magii Eksperymentalnej. Każda z rzeźb jest naładowana zaklęciem Repello Inimigotum i w chwilach zagrożenia z zewnątrz lub podczas gwałtownej próby wdarcia się na teren uczelni osób niepowołanych rzeźby ożywają i wznoszą kopułę z bardzo mocnego pola siłowego, zdolnego odbić przeważającą większość zaklęć. Jednak kopuła jest tak silna, że uniemożliwia przy tym wysyłania zaklęć ze swojego wnętrza. Całe zaklęcie działa najpotężniej jeśli połączenie wyjdzie ze wszystkich rzeźb, jednak w chwili zniszczenia części z nich, są one jeszcze w stanie utrzymać kopułę w piątkę. Jeśli zostanie ich mniej zaklęcie automatycznie się przerywa.


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Wto Paź 18, 2016 9:56 pm, w całości zmieniany 1 raz

Veneficium

avatar

avatar
Cytat : Jak wszędzie będziesz miał na skróty, to w końcu w ogóle przestaniesz chodzić.

Gif :

Ranga : Pan i Władca

Punkty doświadczenia :

Punkty Życia :

Wiek :

Krew : Najczystsza

Narodowość : Światowa

Pieniądze :

Admin

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach