Cechy wrodzone i nabyte

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Cechy wrodzone i nabyte Empty Cechy wrodzone i nabyte

Pisanie by Veneficium Nie Paź 09, 2016 10:51 am

CECHY WRODZONE 


Jasnowidzenie
Jest to zdolność, dzięki której czarodziej bądź czarownica, jest w stanie zobaczyć przyszłość. Wizje, których doświadcza, w większości nie podlegają jednak ich kontroli - są przypadkowe, o różnym natężeniu i wyrazistości. Bardzo wiele z nich ogranicza się do niepełnych, szybkich migawek obrazów, którym sporadycznie towarzyszą jakieś kluczowe słowa - pozostają więc one zlepkiem, który bardzo trudno odszyfrować, bez jakiejkolwiek pomocy. Wizje jednak można próbować wywoływać - pomagają w tym wszelkiego rodzaju przedmioty i substancje, które pozwalają oczyścić w pewien sposób umysł i skoncentrować się, takie jak szklane kule czy niektóre substancje.
Testy:

Krew Olbrzyma
Ludzi, którzy posiadają w sobie krew olbrzyma, nazywa się Pół-olbrzymami: są oni wynikiem związku dwóch  gatunków jakimi są ludzie i olbrzymy. Dzieci z takiej pary są niezwykle wysokie, przekraczające znacząco przeciętne standardy zwykłych ludzi, jeśli chodzi o wzrost, są także nieco bardziej postawni. Oprócz zwiększonych gabarytów, posiadają także o wiele więcej siły: są w stanie przesuwać i podnosić przedmioty, będące daleko poza zasięgiem możliwości ludzi.
Testy:

Krew Wili
Wile to istoty zmiennokształtne, które mieszkają w lasach, jeziorach, na polanach - są blisko związane z naturą. Mogą objawiać się zarówno pod postacią pięknej kobiety, jak i niepozornego zwierzęcia. Z ich związków z mężczyznami rodzą się ludzie, obdarzeni ich wdziękiem, pozbawieni jednak zdolności manipulowania swoją postacią. Roztaczają oni wokół siebie specyficzny czar, który  zyskuje im przychylność i sympatię innych ludzi. Postrzegani są jako niezwykle urodziwi, a także pełni gracji. W brew pozorom, nie tylko dziewczęta zyskują szczątkowe cechy wili, jednak w ich przypadku urok jest silniejszy. Także one o wiele częściej wyglądem przypominają te piękne, ale niebezpieczne stworzenia: ich skóra jest jasna, a włosy są złoto-białe. Wszystkie dzieci wili wykazują dodatkowe talenty w dziedzinach zielarstwa i opieki nad magicznymi stworzeniami. Ich urok zyskuje na sile w okolicach pełni, kiedy to wile najchętniej tańczą przy świetle księżyca. Uwaga: Urok osobisty może podlegać kontroli postaci, ale nie musi. Jest to kwestia indywidualna: może się jednak zdarzyć, że pod wpływem emocji postaci, Mistrz Gry zdecyduje się na przejęcie pałeczki w tej kwestii. Na forum nie ma możliwości odgrywania postaci wili czystej krwi.
Testy:

Metamorfomagia
Jest to zdolność pozwalająca czarodziejowi lub czarownicy, w dowolnym momencie zmienić swój wygląd, bez konieczności używania zaklęć czy eliksirów. Umiejętność zmiany, jest jednak ściśle podyktowana stanem emocjonalnym czarodzieja. Nagłe, silne emocje, jak smutek czy złość, mogą doprowadzić do utraty kontroli nad swoimi zdolnościami; równie często ma to miejsce gdy w grę wchodzi silne uczucie, jakim jest miłość. Osobom zakochanym również ciężko jest nad sobą panować, jednak ma to o wiele dłuższy i przewlekły czas trwania, jak 'okazjonalne' emocje. Silny wstrząs emocjonalny może doprowadzić do okresowego lub całkowitego zaniku umiejętności metamorfomaga. Jedną częścią ciała, jakiej koloru i kształtu czarodziej posiadający ową umiejętność, nie jest w stanie kontrolować, są oczy.
Urazy:

Zwierzęca mowa
Cecha pozwalająca na rozmowę z grupą zwierząt należących do tej samej rodziny. Człowiek, w momencie rozmowy z danym zwierzęciem, porozumiewa się z nim w sposób werbalny, naśladując charakterystyczne dla niego dźwięki, które pozostają całkowicie niezrozumiałe dla ludzi postronnych. Podczas rozmowy z danym stworzeniem, czarodziej jest w stanie wpływać na nie i kontrolować jego zachowania. Bardzo często czarodzieje posiadający tę umiejętność nie są jej świadomi przez to, że nigdy nie mieli styczności z danym stworzeniem: ich cecha nie miała jak się obudzić i dość do głosu. Zdarza się także, że posługując się daną mową czarodziej nie jest tego w pełni świadomy - jest ona bowiem tak samo zrozumiała jak ludzi. Jeśli dwoje ludzi zna tę samą mowę zwierząt mogą swobodnie rozmawiać ze sobą, nie będąc zrozumiałymi dla otoczenia.


CECHY NABYTE


Animagia
Animag to czarodziej, który opanował transmutację na wysokim poziomie. Umiejętność pozwala mu bowiem transmutowanie siebie w zwierzę, które odzwierciedla jego cechy charakteru i wyglądu - nie może ono zostać w żaden sposób wybrane, podobnie jak forma patronusa, która też często przybiera tę samą postać  (z tą różnicą, że zaklęcie może ulec zmianie pod wpływem miłości lub całkowicie stracić swoją formę). Istnieją trzy możliwe sposoby transmutacji: za pomocą różdżki, który gwarantuje transmutacje czarodzieja wraz z odzieniem, bezróżdżkowa niecałkowita, która pozwala na przemienienie siebie i tylko siebie - ubrania, które nosił czarodziej, zostają porzucone, a w końcu - bezróżdżkowa pełna, która gwarantuje całkowitą przemianę wraz z odzieniem.
Podanie:

Legilimencja
Jest to sztuka wnikania w cudze umysły. Czarodziej posługujący się nią potrafi eksplorować różne poziomy psychiki drugiej osoby bez przeszkód, o ile nie jest ona zaznajomiona z oklumencją. Osobie, która opanowała tę zdolność, kiedy jej ona nie używa, łatwiej jest wyczuwać zmiany nastrojów innych, a także zgadnąć czy ktoś kłamie czy mówi prawdę.  Ogólnie rzecz ujmując, jest to sztuka nastająca w ogromnym stopniu na prywatność innych, więc przez wielu czarodziejów jest ona postrzegana niezwykle nieprzychylnie.
Testy:

Niewerbalne rzucanie zaklęć
Jest to umiejętność, której młodzi czarodzieje uczą się jeszcze w szkole. Nie oznacza to jednak, iż jest to sztuka prosta: opanowanie jej wymaga wiele wysiłku, samozaparcia, a także niezwykłej stanowczości - różdżka właściciela powinna nie mieć żadnych wątpliwości z jego strony, inaczej może po prostu nie odczytać jego intencji i zaklęcie w ogóle nie wyjdzie lub zostanie rzucone jakieś przypadkowe. Rzucanie zaklęć w ten sposób jest o wiele szybsze, a także daje element zaskoczenia. Uwaga: Niewerbalne rzucanie zaklęć przysługuje na start pracownikom uczelni i dorosłymi po studiach (jakichkolwiek, nie tylko po Veneficium) - należy jednak umieścić dopisek o posiadaniu owej umiejętności w kracie postaci.
Testy:

Oklumencja
Przeciwieństwo legilimencji, zapewne skonstruowane jako obrona przed nią. Oklumencja pozwala na zamknięcie umysłu przed niechcianymi intruzami, uniemożliwiając im tym samym swobodną  eksplorację. Opera się ona na odcięciu się od emocji, dzięki czemu umysł staje się nieprzenikniony dla wszelkich ataków z zewnątrz.
Testy:

Teleportacja
Sztuka szybkiego przemieszczania się, która nauczana jest jeszcze w szkole. Jest to umiejętność którą każdy czarodziej powinien mieć opanowaną - nie każdy jednak radzi z nią sobie tak dobrze jak inni. Uwaga: na forum istnieje możliwość posiadania umiejętności teleportacji, jednak należy to zaznaczyć w karcie postaci przy jej tworzeniu.
Uwagi:


INNE


Wilkołactwo
Jest to cecha mogąca być wynikiem zarówno urodzenia jak i nabyta. Wilkołakiem bowiem można zostać poprzez ugryzienie osoby zarażonej lub gdy jedno z rodziców nim jest, aczkolwiek w tym wypadku likantropia nie zawsze przechodzi na dzieci. Raz w miesiącu, podczas pełni, na ogół zdrowy na umyśle i ciele czarodziej przemienia się. Stworzenie ma silne kończyny, posiada krótką sierść i długi pysk wyposażony w ostre zęby, którymi gryzie swoje ofiary. Jako nieliczne z magicznych stworzeń atakują wyłącznie ludzi, nie wykazując jakiegokolwiek zainteresowania, jeśli chodzi o zwierzęta. Do zarażenia  dochodzi, gdy ślina napastnika zmiesza się z krwią ofiary, co oznacza że nie wszystkie ataki muszą się nim skończyć. W takim wypadku osoba nabiera cech wilkołaczych jak upodobanie do jak najbardziej krwistego mięsa, niezwykła bladość, zmęczenie i rozdrażnienie w okolicach pełni księżyca - szczególnie po. Rany zadane przez wilkołaka goją się powoli i zostawiają blizny.
Uwagi:

Veneficium

Veneficium

Veneficium
Cytat : Jak wszędzie będziesz miał na skróty, to w końcu w ogóle przestaniesz chodzić.

Gif : Cechy wrodzone i nabyte Giphy

Ranga : Pan i Władca

Punkty doświadczenia :

Punkty Życia :

Wiek :

Krew : Najczystsza

Narodowość : Światowa

Pieniądze :

Admin

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach